جهان

نروژ به دنبال ممنوع سازی پخش اذان از بلندگوی مساجد

یک حزب افراطی در نروژ، در حال تدارک اقداماتی بر علیه مسلمانان است. 

 

یک حزب افراطی در نروژ، در حال تدارک اقداماتی بر علیه مسلمانان است. 

حزب افراط گرای ضدمهاجرت در نروژ و بخشی از ائتلاف حکومتی این کشور، قانونی برای ممنوع سازی پخش اذان از مساجد در این کشور را به مجلس ارائه داده که قرار است در آخر این هفته در مجلس ملی به رای گذاشته شود.

این درحالی است که هم اکنون هیچ مسجدی در نروژ اذان پخش نمی کند و تصویب این قانون تنها اقدامی برای پیشگیری و حتی رد اذان گویی احتمالی مساجد در آینده می باشد.

این درحالی است که هم اکنون تنها دو مسجد در سوئد در همسایگی کشور نروژ، اجازه اذان گویی به دست آورده اند و این مسئله افراط گرایان را نگران ساخته است.

رهبرسابق این حزب نیز، پیشنهاد مشابهی برای ممنوع سازی پخش اذان در سال 2000 داده بود که وزارت دادگستری این کشور، این ممنوعیت را مخالف کنوانسیون اروپایی قانون بشر برای حق آزادی اندیشه، آگاهی و مذهب اعلام کرده بود.

جان هلگیم، سخنگوی مهاجرت برای حزب ترقی، بخشی از ائتلاف حاکم دو حزبی اسلو ضمن بی اهمیت جلوه دادن مسئله آزادی های مذهبی و حقوق مدنی گفت: من هیچ اهمیتی نمی دهم که این قانون حقوق مدنی را بر اساس کنوانسیون های اروپایی نقض می کند! من ذره ای به حقوق بشر در این باره اهمیت نمی دهم!

این در حالی است که هیچ شواهدی مبنی بر اینکه در مساجد نروژ اذان گفته شده باشد یا تصمیم برای چنین اقدامی در آینده وجود ندارد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا