جهان

جرایم علیه مسلمانان در آمریکا افزایش یافته است

یک تحقیق خبر از افزایش جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در آمریکا دارد. 

 

یک تحقیق خبر از افزایش جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در آمریکا دارد. 

مطالعه‌ای که روز دوشنبه از سوی گروه موسوم به شورای روابط آمریکایی–اسلامی (CAIR) منتشر شده نشان می دهد که در سال ۲۰۱۷، ۳۰۰ مورد موارد مربوط به جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در آمریکا ثبت شده است.

براساس اعلام این گروه، این دومین سال متوالی است که  جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان روندی افزایشی در آمریکا دارد.

این گزارش بخشی از تقصیر مربوط به این اتفاق را به سیاست‌ها و صحبت‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه مسلمانان دانسته است.

این مطالعه مشخص کرده که ۳۰۰ مورد مربوط به این جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با ۲۶۰ موردی که در سال ۲۰۱۶ ثبت شده افزایش نشان داده است.

وکلای گروه CAIR همچنین اقدام به تحقیق درباره ۵۶۵۰ مورد حادثه گزارش شده علیه مسلمانان کرده و دریافتند که کمتر از نیمی از آنها درست بوده‌اند.

در عین حال این موارد که شامل ۲۵۹۹ اتفاق علیه مسلمانان در سال ۲۰۱۷ هستند در مقایسه با سال ۲۰۱۶ افزایش ۱۷ درصدی داشته‌اند.

بالغ بر یک سوم این حوادث ارتباط مستقیمی با آژانس‌های فدرال داشته‌اند که این تقریبا یک سطح بی سابقه خصومت مقام‌های دولتی علیه یک اقلیت مذهبی را نشان می‌دهند.

مدیر اجرایی سازمان CAIR در این باره گفت: نه فقط این حوادث علیه مسلمان‌ها روند افزایشی خود را ادامه داده بلکه درصد بیشتری از آنها نیز با خشونت همراه بوده‌اند و کودکان، جوانان و خانواده‌های آمریکایی که مسلمان بوده و یا گمان مسلمان بودن آنها وجود داشته را هدف گرفتند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا