جهان

تدابیر جدید برای ثبت زیارت اربعین در فهرست میراث جهانی یونسکو

آستان مقدس حسینی از اتخاذ تدابیر جدید برای ثبت «زیارت اربعین» در فهرست میراث جهانی یونسکو خبر داد.

 

آستان مقدس حسینی از اتخاذ تدابیر جدید برای ثبت «زیارت اربعین» در فهرست میراث جهانی یونسکو خبر داد.

مرکز مطالعات و تحقیقات آستان مقدس حسینی در شهر مقدس کربلا از تحویل پرونده ثبت «زیارت اربعین» امام حسین علیه السلام در فهرست میراث غیرمادی به سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد (یونسکو) پرده برداشت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی «عبدالامیر القریشی» مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات این آستان در این باره گفت: پرنده ثبت «زیارت اربعین» به یونسکو تحویل داده شده است تا در بخش میراث غیرمادی این سازمان بین المللی درج شود.

القریشی افزود: این مرکز با همکاری وزارت فرهنگ پرونده مهمانوازی و خدمات در مراسم اربعین حسینی را به پایان رساندند و این اقدام با خواسته های سازمان جهانی یونسکو و کمیته میراث فرهنگی غیرمادی متناسب است.

وی ادامه داد: این مرکز پرونده ثبت «زیارت اربعین» را به هیئت دائمی عراق در یونسکو تحویل داده است تا به دبیرخانه میراث فرهنگی یونسکو در پاریس ارسال شود.

القریشی، تاکید کرد: این پرونده به مرحله بررسی و بحث و ارایه به متخصصان و کارشناسان در کمیته های تخصصی میراث فرهنگی این سازمان بین المللی داده خواهد شد.

وی همچنین از دبیرخانه آستان مقدس حسینی برای حمایت و پشتیبانی به منظور به پایان رساندن این پرونده و تحویل آن به یونسکو قدردانی کرد.

شایان ذکر است، زیارت اربعین حسین که در آن میلیون ها تن از شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام شرکت می نمایند، تاکنون به عنوان بزرگترین همایش سالانه انسانی در جهان شناخته شده است.

در این همایش بزرگ، شیعیان در چهلمین روز از شهادت امام حسین علیه السلام از نقاط مختلف جهان خود را به شهر مقدس کربلا می رسانند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا