جهان

بیش از 100 کشته و مجروح در حمله بوکوحرام

حمله سنی های تندرو در شمال شرق نیجریه بیش از 100 کشته و مجروح برجا گذاشت.

 

حمله سنی های تندرو در شمال شرق نیجریه بیش از 100 کشته و مجروح برجا گذاشت.

به گزارش سرویس خبرگزاری فرانسه (AFP)، سازمان های خدمات اضطراری در نیجریه امروز (دوشنبه) اعلام کردند که حمله شب گذشته عناصر تروریستی وابسته به بوکو حرام به شهر «مایدوگوری»، مرکز ایالت مرزی بورنو در شمال شرق این کشور دست کم ۱۸جان 18 تن را گرفته و ۸۴ مجروح بر جای گذاشته است.

بر اساس این گزارش، اداره شرایط اضطراری در نیجریه در این باره تاکید کرد: تاکنون ۱۸ جسد را در محله های «بالی شوا» و «بالی کورا» (واقع در حومه مایدوگوری) شمارش کرده و قربانیان هنگام تلاش برای فرار از نبردهای میان شورشیان و ارتش کشته شده اند.

«بیلو دامباتو» مسئول تخیله در اداره شرایط اضطراری نیجریه نیز در رابطه با این حمله اظهار داشت: هم اکنون در راه محله مجاور «علی کرامتی» هستیم جایی که ارتش دو عنصر انتحاری را پیش از آن که کمربند انفجاری خود را منفجر کنند به هلاکت رساند.

منابع نظامی نیز در گفت و گو با فرانس پرس در این باره تاکید کردند که حمله به مایدوگوری نزدیک ساعت ۲۰:۳۰ شامگاه یک شنبه به وقف محلی (نیمه شب به وقت تهران) آغاز شده و درگیری میان ارتش و عناصر بوکو حرام که هفت تن از آنها انتحاری بودند نیز کمتر از یک ساعت طول کشیده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا