جهان

اطعام نیازمندان توسط مسلمانان و مسیحیان

مسلمانان و مسیحیان مونترال، اقدام به اطعام بی خانمان ها کردند.

 

مسلمانان و مسیحیان مونترال، اقدام به اطعام بی خانمان ها کردند.

اعضای مرکز اسلامی ایمانی با همراهی جامعه مسیحی در کلیسای آنگلیکان سنت جورج در شهر مونترال واقع در کانادا به صورت ماهانه اقدام به توزیع مواد غذایی، میوه، آب و غذاهای دستپخت خانگی در میان مردم بی خانمان می کنند.

کشیش استیون مکیسون در این باره به خبرنگاران گفت: داوطلبان با حرکت در جنوب شهر، خودشان بسته های غذایی از پیش آماده شده را در میان بی خانمان های شهر توزیع می کنند. 

این یک جنبش ابتکاری است و هدف آن پرداختن به خواسته مشترک ما در کمک به نیازمندان در یک حرکت و ارتباط میان ادیانی است.

رابطه میان ادیانی میان این دو گروه مسلمان و مسیحی، نخستین بار با یک جلسه زمانی آغاز شد که اعضای کلیسای سنت جورج از مسلمانان برای حضور در نشستی دعوت به عمل آوردند. در ادامه مرکز اجتماعی اسلامی ایمانی نیز در پاسخ به این دعوت میزبان مراسمی با حضور مسیحیان آنگلیکان بود که تصادفا با حادثه تیراندازی تروریستی در مسجد کبک کانادا مصادف شد.

مکیسون در این باره گفت: این حادثه تلخ در واقع ما را برای آغاز این حرکت و جنبش بیشتر تحریک کرد. 

موصابر علم، امام جماعت مسجد نیز می گوید: پس از یک سال تلاش مشترک ما موفق شدیم 3 هزار نفر را اطعام کرده و هم اکنون نیز 50 داوطلب داریم که با تهیه ساندویچ به خیابان ها می روند.

یکی از داوطلبان در باره همکار مسلمانش می گوید: هنگام درست کردن غذا با همدیگر آشنا شدیم و به نظر من بهترین بخش زمانی است که همدیگر را ملاقات می کنیم زیرا یکدیگر را بهتر شناخته و در میابیم که چقدر شبیه یکدیگریم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا