جهان

مخترعین افغانستان برای نخستین بار در مسابقات بین المللی اختراعات و نوآوری کانادا شرکت می کنند

رئیس انجمن مخترعین افغانستان از اشتراک مخترعین افغانستان در مسابقات بین المللی اختراعات کانادا خبر داد.

 

رئیس انجمن مخترعین افغانستان از اشتراک مخترعین افغانستان در مسابقات بین المللی اختراعات کانادا خبر داد.

 مصطفی رضایی رئیس انجمن مخترعین افغانستان که نمایندگی رسمی افغانستان در این مسابقات به عهده اوست، از حضور مخترعین افغانستان در سومین دوره مسابقات بین المللی اختراعات کانادا خبر داد و گفت: برای نخستین بار تیمی از مخترعین افغانستان در مسابقات بین المللی اختراعات کانادا با عنوان iCan-Torento,Canada که برای سومین سال در کانادا برگزار میشود اشتراک خواهند کرد.

به گفته رضایی این مسابقات فضایی بسیار عالی برای رقابت مخترعین افغانستان با مخترعین نام‌دار و جهانی بوده و با توجه به شناخت از فضای کشف نشده اختراعات افغانستان، کسب مدال و جایزه در این رقابت موضوعی غیره منتظره نخواهد بود.

گفته شده است دانشجویان، استادان، محققین، دانشمندان، کارآفرینان، انجمن‌ها و موسسات مخترعین می توانند در این مسابقات شرکت کنند و این مسابقات در ۲۱ رده تقسیم می شود.

مسابقات بین المللی اختراعات کانادا با تلاش جامعه بین‌المللی نوآوران تورنتو TISIAS با حمایت مستقیم فدراسیون جهانی مخترعین IFIA و انجمن جهانی مالکیت فکری WIIPA اول سپتامبر ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد.

همچنین این مسابقات با شعار Because We Can به دو روش حضوری و غیرحضوری برای مخترعین برنامه ریزی شده است.

به نوشته دبیرخانه مسابقات هدف اصلی این رویداد ترتیب یک رویداد ویژه برای ایجاد خلاقیت و نوآوری برای شرکت کنندگان کانادایی و غیر کانادایی با فرصت گسترش و ترقی اختراعاتشان است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا