جهان

دیده بان حقوق بشر: اظهارات نژادپرستانه علیه مسلمانان در اروپا افزایش یافته است

دیدبان حقوق بشر اعلام کرد، اظهارات نژادپرستانه، بیگانه ستیزی و ضدیت با مهاجران مسلمان، تبدیل به بخشی از سیاست های روزمره اروپا شده است. 

 

دیدبان حقوق بشر اعلام کرد، اظهارات نژادپرستانه، بیگانه ستیزی و ضدیت با مهاجران مسلمان، تبدیل به بخشی از سیاست های روزمره اروپا شده است. 

طبق اعلام این سازمان حقوق بشری مستقر در نیویورک، تجزیه و تحلیل سخنان سران و مقامات اتریش، بلژیک، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، لهستان، ایتالیا، هلند، نروژ، مجارستان، اسلوواکی، سوئد و انگلیس از سال 2015 تا کنون، نشان از تنفر آنها از بیگانگان و برنتافتن مهاجران و مسلمانان دارد.

به گفته دیدبان حقوق بشر، این تنفر و عدم تساهل را در روزنامه ها یا توئیتر و رادیو نیز می توان شاهد بود و همچنین احزاب دارای سیاست های بیگانه ستیزی، ضدیت با مهاجران و مسلمانان از سوی بسیاری از گروه های اروپایی حمایت می شوند و علاوه بر این در برخی از کشورها، این احزاب بخشی از ائتلاف حاکم هستند.

عادی شدن آهسته آهسته این تنفر در خلاء و به خودی خود صورت نگرفته و علاوه بر نژادپرستی، ضدیت با مسلمانان و خشونت در سراسر اروپا، اقدامات تروریستی سنی های تندرو و ادعای وابستگی آنها به اسلام، بر شدت این تنفر افزوده است. 

یافته های نظرسنجی اخیر از اروپایی ها نشان می دهد، مهاجرت و تروریسم در صدر نگرانی های پرسش شوندگان قرار دارد.

سازمان حقوق بشر در ادامه افزوده است: رفع این مشکل مستلزم وجود رهبران و سرانی است که میزان سرعت روند استیلای نفرت در جامعه را درک کرده و با همبستگی، نشر فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز، رعایت حقوق بشر و حاکمیت قانون، جامعه را از آفت تنفر و دشمنی مصون کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا