جهان

ادامه شیعه ستیزی در مالزی

 یک مقام ایالت “جوهور در جنوب مالزی” گفت: ریشه کن کردن جنبش‏ها و تحرکات شیعی واجب است زیرا آنها تهدیدی برای منافع ایالت و کشور هستند!

به گزارش شیعه ویوز ، فشار به شیعیان مالزی از 3 سال پیش شدت گرفته است؛ زمانی که نیروهای امنیتی و افسران دینی ایالت “سلانگور” ـ واقع در غرب مالزی ـ در شب عاشورا با حمله به “حسینیه حوزه علمیه امام رضاعلیه السلام ، ضمن برهم زدن مراسم عزای حسینی، بیش از 200 نفر از عزاداران حسینی را بازداشت کردند.

پس از این بازداشت‏ها تبلیغات سنگین و دروغینی علیه مکتب اهل بیت علیهم السلام  نیز آغاز شد؛ از جمله سازمان امور دینی سلانگور در بیانیه‏ای که صادر کرد اعلام نمود: شیعیان مالزی می‏خواهند نظام پادشاهی این کشور را واژگون کنند!!

منشأ این فشارها در این ایالت مالزی، فتوایی است که تحت تأثیر اندیشه‏های وهابیت صادر و تبدیل به “ماده 12(c) قانون تشکیلات اسلامی سلانگور” شده است. مطابق این فتوا، تشیع از تعالیم اهل السنة و الجماعة یا تعالیم حقیقی و واقعی اسلام منحرف است!

همچنین یک مقام ایالت “جوهور در جنوب مالزی” گفت: ریشه کن کردن جنبش‏ها و تحرکات شیعی واجب است زیرا آنها تهدیدی برای منافع ایالت و کشور هستند!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا