جهان

مراسم بزرگداشت «تاریخ سیاه‌پوستان» در مسجد شیعیان نیوجرسی آمریکا، برگزار شد

مراسم بزرگداشت «تاریخ سیاه پوستان» در مسجد امام علی علیه السلام، مرکز اسلامی شیعیان در شهر سامرست واقع در ایالت نیوجرسی آمریکا برگزار شد.

 

مراسم بزرگداشت «تاریخ سیاه پوستان» در مسجد امام علی علیه السلام، مرکز اسلامی شیعیان در شهر سامرست واقع در ایالت نیوجرسی آمریکا برگزار شد.

فیل کارمر شهردار این شهر آمریکایی و از اعضای این مسجد، به دلیل راه اندازی این نشست و مشارکت در فعالیت های اجتماعی فرهنگی قدردانی کرد.

در این مراسم، عبدالعلیم مبارک روو، محقق و روزنامه نگار اجتماعی از سخنرانان میهمان این نشست، درباره نخستین مسلمانان سیاه پوست در آمریکا و تاثیر برده داری در جامعه سیاه پوستان در ایالات متحده صحبت کرد.

دکتر الکس خرازی نیز در این گردهمایی برای شرکت کنندگان به سخنرانی پرداخته و از آن ها خواست، تصور کنند اگر مسلمانان برده که برای نخستین بار به آمریکا آورده شدند اجازه داشتند آزادانه دین شان را انتخاب کنند، اکنون آمریکا چه ساختاری داشت.

در پایان این نشست حجت الاسلام سید رضوان رضوی با دعا و نیایش سخنرانی ها را به اتمام رسانده و گفت: ماه فوریه، ماه بزرگداشت «تاریخ سیاه پوستان» در آمریکا، فرصتی فوق العاده برای یادگیری و آگاهی از سختی ها، دشواری ها و دستاوردهای جامعه آفریقایی آمریکایی می باشد.

حجت الاسلام رضوی افزود:  همچنین فرصتی برای آگاهی از خلاقیت و مشارکت آنها در تمدن بشری و همچنین اهمیت تلاش، عزم و مبارزه با تعصبات و نژادپرستی می باشد.

شایان ذکر است، مسجد امام علی علیه السلام، یک موسسه اسلامی خیریه و سازمان عام المنفعه است که اعضای آن به صورت داوطلبانه فعالیت می کنند. اهداف این سازمان در راستای کمک به تمامی مسلمانان به ویژه شیعیان جعفری برای تبدیل شدن به انسان های بهتری در راه اهل بیت علیهم السلام و شهروندان خوبی برای کشورشان اعلام شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا