جهان

تصاویر ماهواره‌ای نشان داد؛ تخریب ۲۸ روستای روهینگیا توسط حکومت میانمار

تصاویر ماهواره‌ای حاکی از این است که حداقل ۲۸ روستا در ایالت راخین میانمار از ماه دسامبر گذشته تا فوریه جاری با خاک یکسان و کاملا خالی از سکنه شده است.

 

تصاویر ماهواره‌ای حاکی از این است که حداقل ۲۸ روستا در ایالت راخین میانمار از ماه دسامبر گذشته تا فوریه جاری با خاک یکسان و کاملا خالی از سکنه شده است.

به گزارش آناتولی، ریچارد ویر، کارشناس امور میانمار در دیده‌بان حقوق بشر گفته است: حکومت میانمار همه چیز را نابود کرده که این اقدام نگران‌کننده است؛ زیرا تخریب محل جرم مانع تحقیقات در مورد این جنایات خواهد شد و این در حالی است که مقامات میانمار از اجرای عدالت ممانعت می‌کنند.

دیده‌بان حقوق بشر در ماه سپتامبر تصاویری ماهواره‌ای منتشر کرد که نشان می‌داد ۴۵۰ واحد مسکونی روهینگیا در راخین توسط ارتش میانمار تخریب شده است.

به گفته فعالان و حقوقدانان، میانمار با این اقدام می‌کوشد که شواهد جنایات علیه مسلمانان روهینگیا را از بین ببرد، اما مسئولان این کشور ادعا می‌کنند که برای بازسازی این مناطق این روستاها را ویران کرده‌اند.

گفتنی است، ارتش میانمار در مردادماه سال جاری حملات خود به ایالت راخین را آغاز کرد.

در این حملات هزاران غیرنظامی کشته و بیش از ۳۰۰ روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شده است.

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار کسانی که از خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به حدود ۸۲۶ هزار نفر رسیده است.

همچنین سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده که از ۲۵ اوت تا ۲۴ سپتامبر گذشته حداقل ۹ هزار روهینگیایی در ایالت راخین کشته شده‌اند. 

شایان ذکر است، از سال ۱۹۷۰ تاکنون ۸۴ درصد از جمعیت ۲ میلیونی مسلمانان راخین در پی خشونت‌ها از سوی ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا