جهان

با بیش از ۲۰ هزار شرکت کننده: نخستین جشنواره «قلب حلال» در شیکاگو برگزار می شود

جشنواره «قلب حلال» در روزهای ۱۳ تا ۱۵ آوریل برای نخستین بار در شیکاگو، بزرگترین شهرایالت ایلینوی آمریکا برگزار می شود. 

 

جشنواره «قلب حلال» در روزهای ۱۳ تا ۱۵ آوریل برای نخستین بار در شیکاگو، بزرگترین شهرایالت ایلینوی آمریکا برگزار می شود. 

 به گفته برگزارکنندگان این جشنواره، انتظار می رود بیش از 20 هزار نفر از جشنواره سه روزه «حلال» در شهر شیکاگو دیدن کنند. 

«افتتاحیه جشنواره قلب حلال» در منطقه ناوی پیر شیکاگو برگزار می شود و شامل بخش های مختلفی از جمله غذای حلال، البسه اسلامی و محجوب و دیگر محصولات مرتبط با شریعت و سنت اسلامی است.

گفتنی است این گردهمایی نخستین جشنواره از نوع خود اعلام شده است و در پی موفقیت نشست مشابه «سبک زندگی اسلامی» در لندن برگزار می شود.

20 تا 25 تولیدکننده غذای محلی حلال در آن شرکت خواهند کرد و قصد دارند دامنه محصولات حلال را به غذاهایی چون همبرگر و پیتزا نیز گسترش دهند. برگزارکنندگان جشنواره ابراز امیدواری کرده اند تا رستوران های غیرحلال نیز جذب این جشنواره شده و صاحبان این مراکز نیز به برگزاری یک «آخر هفته حلال» در رستوران هایشان تشویق گردند.

اسما احد یکی از مدیران این جشنواره گفت: مشتریان مسلمان در آمریکای شمالی هیچ تفاوتی با دیگر مشتریان ندارند و محصولاتی فرای غذاهای سنتی می طلبند.

درحالی که هر ساله رستوران های بیشتری در آمریکا آماده ارائه محصولات حلال می شوند، به گفته احد، این نشست شرکت های بیشتری را در این راستا تشویق می کند.

احد افزود: بسیاری دانشگاه ها از جمله دانشگاه شیکاگو و دانشگاه ایلینوی، غذای حلال دارند، که نه تنها در میان مسلمانان بلکه در میان غیرمسلمانان هوادارانی پیدا کرده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا