جهان

عامل حمله به مسلمانان خود را تسلیم پلیس کرد

جوانی که می خواست با چکش به مقابله با تمایل به اسلام در فرانسه برود، پس از چندین حمله، به خصوص حمله به زنان مسلمان، خود را به پلیس تحویل داد. 

 

جوانی که می خواست با چکش به مقابله با تمایل به اسلام در فرانسه برود، پس از چندین حمله، به خصوص حمله به زنان مسلمان، خود را به پلیس تحویل داد. 

وی که جوانی ۱۷ ساله می باشد عامل چند حمله به مردم با چکش درشهر دیژون و Chalon-sur-Saone در اوایل ماه نوامبر می باشد و به گفته خودش این حملات را به تنهایی انجام داده. 

چند هفته پیش، پس از اینکه این نوجوان با چکش تعدادی از مردم را مورد ضرب و شتم قرار داد، طی سخنانی به مطبوعات محلی هدف از اقداماتش را «مقابله با اسلام گرایی» فرانسه بیان کرده بود. 

علی رغم این پیام های نژادپرستانه، او هرگونه اقدام نژاد پرستانه را از سوی خود رد کرد.

به گفته پلیس، این شخص عمدتا قربانیان خود را از بین کسانی که پوشش حجاب داشتند یا اصالت مغربی بودند انتخاب می کرده است.

به گفته پلیس وی همچنین خواستار آزادی تعدادی از اعضای بلند پایه راستگرا که در اواسط ماه اکتبر دستگیر شده بودند، شد.

روز قبل از بازداشت این نوجوان، دو زن و دو دانشجو را مورد حمله قرار داد، و سطل های زباله را سوزانده و به داروخانه دستبرد زد. 

در نامه ای که او نوشته بود اعلام کرده بود که تسلیم می شود، و مدعی شد که هیچ گونه تعصب نژاد گرایانه نداشته و به خاطر اینکه بارها از سوی پلیس و دستگاه قضایی فریفته شده این اقدامات را انجام داده است. 

با این حال، او مسئولیت حملات اسلام هراسی را که طی سه ماه گذشته انجام داده است، انکار نکرده.

شایان ذکر است، کشور فرانسه یکی از بزرگترین جمعیت های مسلمان را به خود اختصاص داده که علاوه بر مهاجران شامل تعداد زیادی از فرانسویان مسلمان نیز می شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا