جهان

سازمان جهانی نفی خشونت: شرکت کنندگان در همایش داووس سوئیس راهکارهایی خردمندانه برای نجات جهان برگزینند

در پی تشکیل همایش سران اقتصادی و سیاسی جهان در داووسِ سوئیس، سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) بیانیه ای صادر کرد. 

 

در پی تشکیل همایش سران اقتصادی و سیاسی جهان در داووسِ سوئیس، سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) بیانیه ای صادر کرد. 

در این بیانیه که نسخه ای از آن به دست شیعه ویوز رسیده آمده است:

سران کشورهای بزرگ اقتصادی و رؤسای کمپانی های بزرگ جهان، در حالی در همایش سالیانه داووس شرکت می کنند که فروپاشی و پیامدهای مخاطره آمیز اقتصادی فراگیر شده و از دیگر سو در پی بروز نابسامانی ها و عدم ثبات سیاسی، چالش های بزرگ انسانی شماری از کشورها را دربر گرفته است. 

مسلمان آزاده افزود: شرکت کنندگان در همایش داووس به خطرهایی که تمام جامعه بشری را تهدید می کند به خوبی آگاه هستند، لذا بررسی وضعیت مورد نظر و بازنگری در ماهیت و طبیعت مقرراتی که از این همایش به دست می آید، ضروری است. این سازمان حقوق بشری خطاب به کشورهای شرکت کننده شرکت کننده در همایش داووس ادامه داد: 

شما باید راهکارهایی در پیش بگیرید که از خراب شدن اوضاع در کشورهای جامعه جهانی به ویژه کشورهای فقیری که مردمانش از تزلزل و بی ثباتی اوضاع معیشتی در رنج هستند، جلوگیری کنند. 

سازمان جهانی نفی خشونت افزود: حوادث و فجایع زیادی بر کشورهایی که با بحران سیاسی، اقتصادی و اجتماعی درگیر هستند، وارد آمده و از آغاز این دهه میلادی دامنه آن رو به گسترش بوده و این در حالی است که سیاست کشورهای قدرتمند، به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به این مشکلات و وضعیت نابسامان دامن زده است. 

این سازمان حقوق بشری در بیانیه خود ادامه داد: بر اثر پدیده ی گرم شدن زمین، اقتصاد بسیاری از کشورهای توسعه یافته، متزلزل شده و آلاینده های صنایع سنگین و فوق سنگین اثری منفی بر محیط زیست داشته که موجب خشک شدن بسیاری از زمین های کشاورزی و در نتیجه، مهاجرت بسیاری از مردم را به دلیل گرسنگی، محرومیت و بیکاری دربر داشته است.

مسلمان آزاده، در ادامه با اشاره به منفعت طلبی های قدرت های بزرگ جهان، افزود: این وضعیت، نتیجه بدتر شدن سیاست های اقتصادی کشورهای توسعه یافته است که از دیرباز تاکنون از عملکرد بانک بین الملل در رنج بوده و هستند؛ بانکی که با هدف نجات ملت ها و توسعه آن ها کار خود را آغاز کرد؛ اما به وسیله ای برای وارد آوردن فشارهای سیاسیِ با انگیزه  دخالت در امور داخلی کشورها و در اختیار گرفتن سرنوشت آنان بدل شد.

این بیانیه مجددا شرکت کنندگان در همایش داووس را خطاب قرار داده و ادامه داد: بدانید که پدیده  تروریسمِ فراگیر که ملت ها، مخصوصاً ملت های شما را درگیر خود کرده، به دلیل محرومیت ها و آشوب هایی است که دیگر ملت ها به ویژه ملت های مسلمان را دربر گرفته است، چراکه گروه های افراطی برای اندیشه های ویرانگر خود در جوامع فقرزده زمینه ای مناسب و بستری امن یافته اند.

 سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاد) در پایان بیانیه خود، از شرکت کنندگان در این همایش خواسته است تا مصوبه ها و مقرراتی ارائه دهند تا مسائل ویژه جوامع بشری را در خود جای داده باشد تا بتوان گوشه ای از اشتباهات گذشته را جبران نمود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا