جهان

تداوم ممنوعیت توزیع قرآن از سوی سلفی‌ها در آلمان

دادگاه عالی آلمان، به استمرار ممنوعیت توزیع رایگان قرآن‌ از سوی سلفی‌ها در کشور آلمان حکم داد.

 

دادگاه عالی آلمان، به استمرار ممنوعیت توزیع رایگان قرآن‌ از سوی سلفی‌ها در کشور آلمان حکم داد.

اقدام یک گروه سلفی در آلمان با عنوان «دین حق» در توزیع رایگان نسخه‌های قرآن با اعتراض و انتقاداتی مواجه شد که در نهایت با دخالت وزارت کشور آلمان این طرح که از سوی سلفی‌ها «اقرأ» نامیده شده بود، متوقف شد.

این اقدام وزارت کشور آلمان سبب شد که سلفی‌ها شکوائیه‌ای علیه این تصمیم وزارت کشور ارائه دهند، این در حالی است که سلفی‌ها اخیرا شکوائیه‌ خود علیه ممنوعیت توزیع رایگان قرآن کریم در آلمان را پس گرفتند، اما با وجود پس گرفتن این شکوائیه از سوی سلفی‌ها، دادگاه عالی آلمان همچنان رأی به ممنوعیت توزیع این قرآن‌ها داد.

رئیس دادگاه شهر «لایپزیگ» آلمان در این خصوص گفت: این پرونده متوقف شد و ممنوعیت توزیع این قرآن‌ها بنا به دستور وزارت کشور آلمان علیه گروه «دین حق» همچنان اعمال می شود.

کمپین توزیع قرآن‌های با عنوان «إقرأ» به معنی (بخوان) در شهرهای آلمان یکی از بزرگترین کمپین‌های ترویج سلفی‌گری در آلمان به شمار می‌رود. سازمان «دین حق» که در سال ۲۰۰۵ تأسیس شده، مسئول این کمپین است.

بنابر اظهارات مقامات آلمان، تا کنون در ۳۸ شهر این کشور‌ قرآن رایگان توزیع شده است. توزیع‌کنندگان قرآن رایگان گروهی از سنی های تندرو و سلفی ها هستند که با شعار «بخوان»  قصد داشتند ۲۵ میلیون نسخه قرآن را در سراسر آلمان بطور رایگان توزیع کنند.

مبتکر این حرکت فردی به نام ابراهیم ابوناجی ساکن شهر کلن است.

گفتنی است که وزارت کشور آلمان، فعالیت‌های این سازمان را در سال ۲۰۱۶ به دلیل ترویج مفاهیم افراطی از دین که با قانون اساسی آلمان مغایرت دارد، تحریم کرده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا