جهان

درخواست مسلمان آزاده از جامعه جهانی در قبال سومالی

«مسلمان آزاده» برای اقدامی بین المللی باهدف یاری رسانی ونجات کشور سومالی فراخوان داد.

 

«مسلمان آزاده» برای اقدامی بین المللی باهدف یاری رسانی ونجات کشور سومالی فراخوان داد.

در پی اقدام های تروریستی که اخیرا بر ضد کشور و ملت سومالی اعمال شد، سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) با صدور بیانیه ای از جامعه جهانی خواست که با تشکیل نشستی به یاری رسانی و نجات مردم بی دفاع و بی پناه این کشور از چنگال گروه های افرطگرا اقدام کنند.

دراین بیانیه آمده است: با کمال تأسف و تأثر این سازمان از جنایات تروریستی اخیر در سومالی اطلاع یافته است؛ جنایتی که ده ها تن از مردم بی دفاع که سرگرم فعالیت های روزمره زندگی خود بودند را به خاک و خون کشید و بیش از 350 تن کشته و زخمی برجای گذاشت و نماد عینیِ ماهیت خونریز و نیت پلید سنی های تند رو می باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: از این رو ما از کشورها می خوایم در اقدامی جهانی، همسو و همراه بر ضد تروریسمِ روبه توسعه و رشد در سومالی دست به کار شوند و از هر گونه کمکی که ملت سومالی را از آتش و گزند گروه های مسلح که با ابزار خشونت، اهداف شوم خود را نسبت به این ملت اعمال می کنند، دریغ نورزند.

این بیانیه افزود: خواسته دیگر این است که جامعه بین الملل، کشور سومالیِ در حال توسعه را از کمک های نقدی و جنسی خود برخوردار کنند و برای کاستی از آثار تجاوزهایی که برضد ملت سومالی اعمال شده است، بکوشند.

مسلمان آزاده در پایان بیانیه خود برای بازماندگان کشته شدگان و مجروحان صبر و آرامش و برای مجروحان شفای عاجل از خدای منان طلب نمود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا