جهان

بررسی کاشت گیاهان قرآنی توسط دانشمند هندی

«گیاهان قرآنی» طبق تحقیق دانشمند مسلمان در خاورمیانه کاشته می‌شوند.

 

«گیاهان قرآنی» طبق تحقیق دانشمند مسلمان در خاورمیانه کاشته می‌شوند.

یافته‌های علمی یک دانشمند مسلمان هندی قرار است توسط یونسکو به عنوان دستورالعملی برای کاشت گیاهان ارزشمند نام برده شده در «قرآن مجید» در باغستان‌های خاورمیانه مورد استفاده قرار بگیرد.

«محمد اقتدار حسین» متخصص «فیتوشیمی» و گیاه‌شناس مسلمان هندی اخیرا کتابش درباره «گیاهان قرآنی» را در دانشگاهی در قطر به نسخه عربی ترجمه کرده که توسط «فاطمه صالح الخلیفی» مدیر باغ «گیاهان قرآنی» در دوحه قطر در یک همایش بین المللی در زمینه «نیاز به گیاه‌خواری در کشورهای عربی» منتشر شده است.  

اقتدار حسین، در این همایش در خصوص شیوه‌های کاشت گیاهان ضروری برای کشورهای خاورمیانه صحبت کرده و اهمیت تاریخچه پزشکی نبوی در تجارت هند و عرب را برای حاضران توضیح داد.

تمرکز کتاب درباره کافور، سدر و زنجبیل همراه با سایر گیاهان و حبوبات است. به گفته اقتدار، «کافور» ذکر شده در قرآن همان حنا گیاهی معطر بوده که در میان اعراب رواج داشته است.

وی در ادامه درباره میوه انار ، آن را درمانی برای بیماران قلبی دانسته و در کتابش نوشته آب انار نوشیدنی بسیار عالی و خنکی برای بیمارانی است که از علائم اسهال، کولیت، کم خونی، زردی، فشار خون بالا و آرتریت، رنج می‌برند. از این میوه در قرآن به نام رمان یاد شده است.

تحقیقات انجام شده توسط این دانشمند مسلمان هندی قرار است توسط یونسکو به صورت پروژه‌ای بین المللی برای کاشت گیاهان قرآنی در کشورهای خاورمیانه مورد استفاده قرار بگیرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا