جهان

نمایش مستند «عتبات مقدسه کربلا» در فرانسه

فیلمی مستند با هدف معرفی بیشتر شهر مقدس کربلا در فرانسه به نمایش در آمد.

 

فیلمی مستند با هدف معرفی بیشتر شهر مقدس کربلا در فرانسه به نمایش در آمد.

فعالیت‌ فرهنگی و رسانه‌ای آستان مقدس حسینی با هدف معرفی آثار دینی و تاریخی شهر مقدس کربلا، در سفارت عراق در پاریس آغاز شد و در نخستین روز این فعالیت، فیلم مستندی از عتبات مقدسه این شهر به نمایش گذاشته شد.

مراسم افتتاحیه این مراسم با حضور «اسماعیل شفق محسن» سفیر عراق در فرانسه و شماری از نمایندگان دیپلماتیک کشورهای عربی و غیر عربی و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای فرانسه برگزار شد.

در نخستین روز این برنامه، فیلم مستندی از عتبات شهر مقدس کربلا و آثار کهن و تاریخی آن به نمایش گذاشته شد.

افتتاح نمایشگاه عکسی از شهر کربلا با عنوان «کربلا؛ شهر قداست و تاریخ» و همچنین، نمایشگاه تصاویری از موزه‌ آستان مقدس حسینی و کتب منتشر شده به زبان‌های مختلف از سوی بخش اطلاع‌رسانی این آستان مقدس، از دیگر برنامه‌های روز نخست بود.

شفیق محسن، سفیر عراق در فرانسه ضمن قدردانی از هیئت وابسته به آستان مقدس حسینی به خاطر برگزاری این مراسم تأکید کرد: برگزاری چنین محافل و آشنایی جامعه غرب با فرهنگ و تمدن عراق ضروری است و ما از آن حمایت می‌کنیم.

«علاء تمیمی» مشاور رسانه‌ای و مسئول نشر آثار آستان مقدس حسینی به زبان فرانسوی نیز در این باره گفت: این آستان با تأسیس مرکز اطلاع‌رسانی بین‌المللی، دو هدف«تبادل فرهنگی میان عراق و سایر کشورها با اجرای برنامه‌های فرهنگی، دینی و رسانه‌ای» و «تمرکز بر انتشار کتب، مجلات و کرسی‌های مختلف علمی و فرهنگی به زبان‌های مختلف» را دنبال می‌کند.

به گفته وی از جمله مأموریت‌های این مرکز، آشنایی جهانیان با جوانب فرهنگی و تمدنی جامعه عراق و به‌ ویژه شهر مقدس کربلا است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا