جهان

جوان مسلمان برنده «مک آرتور»

یک جوان مسلمان برنده جایزه معتبر «مک آرتور» شد.

 

 

یک جوان مسلمان برنده جایزه معتبر «مک آرتور» شد.

«رامی نهاشیبی» مددکار مسلمان عدالت اجتماعی در شهر شیکاگو، به عنوان یکی از 24 برنده جایزه بنیاد معتبر «مک آرتور» امسال اعلام شد.

بنیاد مک آرتور، این جوان مسلمان را به خاطر فعالیت‌هایش برای فقرزدایی و مبارزه با عدم سرمایه‌گذاری در جوامع انسانی ساکن دربخش‌های فقیر نشین، از طریق تلاش‌های مشارکت مدنی ـ که نژاد، طبقه و مذهب را دربرمی‌گیرد ـ شایسته این جایزه دانسته است.

گفتنی است، برخلاف دیگر برندگان که با تماس تلفنی از کسب این جایزه مطلع شدند، این جوان مسلمان شخصا به بهانه شرکت در یک جلسه عدالت کیفیری به دفتر بنیاد مک آرتور احضار شده بود و «جولیا استاچ» رئیس این بنیاد شخصا خبر برنده شدن وی را به او داده بود.

«رامی نهاشیبی» بنیانگذار و مدیر اجرایی شبکه درون شهری «عمل مسلمان»، یک آژانس عام المنفعه و خیریه است که با هدف برقراری عدالت اجتماعی و کرامت انسانی فرای مرزهای مذهبی، نژادی، قومیتی، نسلی و درآمد در جنوب غربی شیکاگو فعالیت می‌کند. 

این سازمان در سال 1997 بنیانگذاری شده و اکنون بودجه سالانه 3 میلیون دلاری دارد.

این جوان مسلمان در واکنش به برنده شدن خود گفته است که قصد دارد از این جایزه 625 هزار دلاری، برای پروژه‌های متعددی از جمله توسعه مراکز خیریه در شهرهای دیگر استفاده کند.

جایزه مک آرتور یا «بورسیه مک آرتور» یک جایزه بیش از نیم میلیون دلاری است که توسط بنیاد جان دی و کاترین تی مک آرتور به 20 تا30 نفر از افراد در ایالات متحده که به فعالیت‌های خلاقانه و اصیل در زمینه‌های مختلف و با تعهد کاری مشغول هستند، اختصاص می‌گیرد که در 5 سال به برندگان داده می‌شود.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا