جهان

ائتلاف علیه یمن به رهبری عربستان در لیست سیاه سازمان ملل

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در فهرست سیاه سازمان ملل ثبت شد.

 

ائتلاف عليه يمن به سرکردگی عربستان در فهرست سیاه سازمان ملل ثبت شد.

در پیش نویس فهرست سیاه اعلام شده، اقدامات ائتلاف عليه يمن به سرکردگی عربستان در کشته و زخمی کردن کودکان منجر به درج نام ائتلاف در فهرست سیاه سازمان ملل شد به طوری که با بررسی ۳۸ حادثه مشخص شده دستکم ۶۸۳ کودک بر اثر حمله هوایی ائتلاف عربی به مدارس و بیمارستان ها در سال ۲۰۱۶ زخمی شده اند.

به گزارش یورونیوز، برای جلوگیری از جنجال آفرینی گزارش سالانه سازمان ملل ویژه کودکان و درگیری های مسلحانه، پیش نویس فهرست سیاه که در الحاقیه ای به گزارش کامل ضمیمه شده، به برخی اقدامات عربستان سعودی برای بهبود وضعیت کودکان اشاره کرده در حالی که این کشور هیچ کاری در این زمینه انجام نداده است.

همچنین در پیش نویس آمده است: بر اساس ادعای ائتلاف عربی در خصوص انجام برخی اقدامات جهت بهبود وضعیت کودکان یمن که در گزارش آمده است نام ائتلاف عليه يمن در بخش «ب» الحاقیه یک، درج شد.

پیش نویس الحاقیه سازمان ملل شامل انصارالله (حوثی ها)، نیروهای دولت یمن و شبه نظامیان طرفدار دولت مستعفی یمن و القاعده در شبه جزیره عربی به دلیل نقض حقوق کودکان درسال ۲۰۱۶ مانند آنچه در گزارش سال ۲۰۱۵ درباره موارد نقض حقوق کودکان در یمن ذکر شده می باشد.

پیش نویس گزارش که توسط دبیرکل سازمان ملل تایید شده، قابل تغییر می باشد و قرار است این پیش نویس در ماه جاری به شورای امنیت ارائه شود تا در۳۱ اکتبر (۹ آبان) مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

گفتنی است، عبدالله المعلمی سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل از هرگونه اظهار نظر در باره صدور رسمی گزارش امتناع کرد و هیات عربستان در سازمان ملل در آگوست (مرداد) ادعا نموده که هیچ توجیهی برای درج نام ائتلاف عليه يمن به رهبری عربستان در فهرست سیاه سازمان ملل وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، «استیفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل گفت : که سازمان ملل در باره اسناد پیوست شده اظهار نظر نمی کند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا