جهان

نامه بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی به سران و رهبران کشورهای شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی، نا مه ای خطاب به سران شرکت کننده در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارسال نموده و مواردی را به آنان یاد آور شد.

 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی، نامه ای خطاب به سران شرکت کننده در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارسال نموده و مواردی را به آنان یاد آور شد.

در این نامه که نسخه ای از آن برای خبرگزاری شیعه ویز ارسال شده آمده است:

نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در حالی برگزار می شود که شکاف و چند دستگی در قالب ائتلاف های متعارضِ سیاسی در بالا بردن درد و رنجِ ملت های مصیبت زده اثر بسزایی دارد.

این نامه با اشاره به کشاکش های سیاسی با هدف بدست آوردن منافع اقتصادی بیشتر، آنها را چالش برانگیز و خطر آفرین ارزیابی نموده و افزود: این رفتارها گریبان کشورهای بزرگ را گرفته و در آخر تاوان این گونه سیاست ها را مردم جامعه و انسان های معمولی متحمل می شئوند.

«بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی» در ادامه جنگها را ابزاری سیاسی دانست که هیچ حرمتی برای انسان، موجودات زنده و اماکن مقدس قائل نیست؛ و علی رقم هشدارهای پیاپی موسسات حقوق بشری، با حمایت برخی کشورها همچنان ادامه دارند.

این نامه در ادامه به تاثیر سیاست های خود خواهانه کشورهای صنعتی بزرگ پرداخته و افزود: بزرگ ترین عامل تخریب محیط زیست، کشورهای بزرگ جهان هستند که با سیاست های اقتصادی و صنعتیِ تأثیرگذار خود فجایع زیست محیطی را بر بخشی از جهان تحمیل کردند، اما دست یاری خود را برای کمک رساندن به ملت های زیان دیده از دگرگونی و بر هم خوردن محیط زیست و دیگر عوامل زیان بار برای انسان، دراز نکردند.

«بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی» در قسمت پایانی نامه خود آورده است: ما بر این باوریم که مسئولیت قانونی و اخلاقی این مشکلات بر عهده سران شرکت کننده در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد بوده و آنان باید نقش خود را در از میان برداشتن مشکلات بوجود آمده در جوامع بشری و کشورهای مختلف ایفا نمایند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا