جهان

مسلمانان چینی به جرم تبلیغ اسلام زندانی می‌شوند

کشور چین، مسلمانان این کشور را به دلیل فعالیت های تبلیغی خود، تحت فشار قرار داده و حتی به زندان محکوم می نماید.

 

کشور چین، مسلمانان این کشور را به دلیل فعالیت های تبلیغی خود، تحت فشار قرار داده و حتی به زندان محکوم می نماید.

منابع آگاه در پلیس چین اعلام کرده‌اند که مسئولین امنیتی و پلیس این کشور از فعالیت گروهی از مسلمانان که در فضای مجازی به تبلیغ دین مبین اسلام می پرداختند، جلوگیری کرده و یکی از رهبران مسلمان را دستگیر و به دو سال حبس محکوم کرده است.

«شیخ هونگ» ۴۹ ساله که با تشکیل دو گروه در نرم افزار تلفن همراه «وی چت» به معرفی اسلام و قرآن مشغول بود، توسط پلیس چین مجرم شناخته شده و به دو سال حبس محکوم شد.

وی از طریق گروهایی که در این نرم افزار تلفن همراه داشت، به جذب بیش از ۱۰۰ نفر در هر گروه پرداخته بود و مباحثی در مورد آموزه های قرآنی و نیز پرسش و پاسخ می پرداخت.

بر اساس اعلام وبسایت دادرسی آنلاین چین، فعالیت های این مبلغ دینی، بر خلاف فعالیت های معمول دینی بوده و قوانین مربوط به ممنوعیت استفاده از اینترنت در راستای مباحث دینی را زیر پا گذاشته است.

گفتنی است در سالهای اخیر مقامات امنیتی و اطلاعاتی چینی سطح نظارت و گشت زنی های پلیس در مناطق مسلمان نشین به خصوص منطقه «ژین ژیانگ» را افزایش چشمگیری داده اند.

این مقامات هدف خود را مقابله با انتشار اسلام در چین که به گفته آنها دینی وارداتی از آسیای مرکزی و خاورمیانه است، اعلام کرده اند.

این در حالی است که سابقه حضور دین مبین اسلام و مسلمانان در چین و دیگر کشورهای شرق آسیا به بیش از صدها سال پیش باز می گردد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا