جهان

سه پیشنهاد سازمان جهانی نفی خشونت به پاپ واتیکان برای حل بحران اقلیت مسلمان در میانمار

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاد) با ارسال نامه ای به پاپ راهکارهایی را برای رهاندن مسلمانان میانمار ارائه نموده است.

 

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) با ارسال نامه ای به پاپ راهکارهایی را برای رهاندن مسلمانان میانمار ارائه نموده است.

این پیشنهادها که به گفته سازمان جهانی نفی خشونت به خاطر تحرکات و تلاش های پاپ، برای جلوگیری از نسل کشی مسلمانان میانمار ارائه شده، سه راه حل را در بر می گیرد.

«مسلمان آزاده» در اولین طرح پیشنهادی خود برای متوقف نمودن کشتار و شکنجه مسلمانان روهینگیا، مطرح نموده است که منطقه ای امن و حمایت شده برای مسلمانان در نظر گرفته شود که برای این منظور منطقه «راخین» در جمهوری میانمار و مناطق جغرافیایی مجاور آن در جمهوری بنگلادش، جایی مناسب برای این طرح است.

طرح دیگر این سازمان حقوق بشری، شامل هماهنگی با مسئولان رسمیِ دولت میانمار برای رساندن هرچه سریع تر کمک های غذایی، پزشکی و انسان دوستانه به مناطق آسیب دیده در میانمار است که نیازمند همکاری و حمایت کشورها و سازمان های حقوق بشری است.

«سازمان جهانی نفی خشونت» که دفتر مرکزی آن در واشنگتن واقع شده، سومین راهکار خود را متوجه سازمان ملل متحد عنوان کرده که طی آن این سازمان بین المللی باید مسئولیت حمایت همه جانبه از مسلمانان میانمار را بر عهده بگیرد.

مسلمان آزاده در پایان، ابراز امیدواری نموده است که پاپ به عنوان یک مقام دینی شناخته شده در جهان، از اهرم های قدرت خود استفاده نموده و به مسلمانان میانمار کمک کند.

پیش از این، سازمان ملل متحد مسلمانان روهینگیا را تحت تعقیب ترین اقلیت دنیا معرفی نموده بود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا