جهان

گلباران مسجد لس آنجلس در جشن غدیر

مسجد «الزهرا سلام الله علیها» در شهر «لس آنجلس» آمریکا، به مناسبت عید غدیر خم توسط یک هلیکوپتر با هزار و ۱۱۰ شاخه گل رز، گلباران شد.

 

مسجد «الزهرا سلام الله علیها» در شهر «لس آنجلس» آمریکا، به مناسبت عید غدیر خم توسط یک هلیکوپتر با هزار و ۱۱۰ شاخه گل رز، گلباران شد.

به نقل از شبکه‌های اجتماعی؛ مراسم عید غدیر خم در مسجد الزهرای لس آنجلس با پخت حلیم برای بیش از هزار نفر و توزیع آن در دو منطقه «ارواین» و «ولی ویلج»، گلباران مسجد «الزهرا سلام الله علیها» و پذیرایی شام با شرکت صدها تن از شیعیان و غیر مسلمانان برگزار شد.

«حجت‌الاسلام سید روح‌الله جیدی» امام جماعت و سخنران مسجد «الزهرا سلام الله علیها» در مورد این مراسم اظهار کرد:‌ عید غدیر، عید الله‌ الاکبر و منشأ تمام تحولات و سیر الی‌الله در عالم است و تداوم مسیر الی‌الله، از غدیر جریان پیدا می‌کند.

وی افزود: بنا به دلایلی در برگزاری مراسم غدیر در جهان اسلام همواره کوتاهی شده و فرهنگ غدیر مظلوم واقع شده است، در نتیجه تلاش می‌کنیم در آمریکا که سنی های تندرو، خصوصا وهابی ها به شدت فعالیت خود را گسترش داده‌اند، غدیر را که بیانگر حقانیت مسیر اهل بیت «اهل بیت علیهم السلام» است، را به تازه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان معرفی کنیم.

وی همچنین، با اشاره به برنامه‌های مختلف این مسجد در ایام محرم تصریح کرد: قرار است مراسم عزاداری حضرت «علی اصغر علیه السلام» نیز، در یکی از کلیساهای شهر لس‌آنجلس برگزار شود که هدف از آن شرح گوشه هایی از واقعه عاشورا و معرفی آن حضرت به غیرمسلمانان است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا