جهان

انتقاد تند سازمان عفو بین الملل از سرکوب مخالفان توسط رژیم بحرین

سازمان عفو بین الملل امروز (پنج شنبه) اعلام کرد: حکومت بحرین مخالفان این کشور را سرکوب کرده و با اعتراضاتی که در سال اخیر رخ داد با خشونت برخورد کرده است.

 

سازمان عفو بین الملل امروز (پنج شنبه) اعلام کرد: حکومت بحرین مخالفان این کشور را سرکوب کرده و با اعتراضاتی که در سال اخیر رخ داد با خشونت برخورد کرده است.

به گزارش رویترز، این سازمان حقوق بشری در بیانیه ای انگلیس و آمریکا را به بی تفاوتی نسبت به اقدامات سرکوبگرایانه رژیم بحرین متهم کرده است.

بر اساس این گزارش، عفو بین الملل در بیانیه خود یادآور شد که دارای مدارکی است که نشان می دهد رژیم بحرین از ژوئن ۲۰۱۶ میلادی تا ژوئن ۲۰۱۷ میلادی دست کم ۱۶۹ نفر از منتقدان دولتی و نزدیکان آنها را بازداشت کرده و نسبت به شکنجه، تهدید و ممنوعیت سفر آنها اقدام نموده است.

در گزارش سازمان عفو بین الملل با عنوان «کسی قادر به محافظت از شما نیست: یک سال سرکوب مخالفان در بحرین» آمده است: در جریان اقدامات سرکوب گرایانه رژیم بحرین علیه مخالفان دست کم شش نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

سازمان مذکور در گزارش خود حکومت های غربی بویژه آمریکا و انگلیس را به سکوت در قبال سرکوب گری های رژیم بحرین متهم کرده و آورده است: سیاست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با سیاست باراک اوباما که صراحتا از مقامات بحرین انتقاد می کرد، تفاوت کرده است.

«فیلیپ لوتر» مدیر تحقیق و حمایت از خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین الملل در این باره گفت: «رژیم بحرین با استفاده از انواع و اقسام روش های سرکوب از جمله اعمال محدودیت، بازداشت کورکورانه و شکنجه، جامعه مدنی در این کشور را که پیش از این فعال و شکوفا بودند، سرکوب و خرد کرده نموده به طوری که قادر به اظهار دیدگاههای خود نیستند.

این سازمان در پایان بیانیه خود یادآور شده که به گزارش هایی درباره شکنجه ۹ نفر از منتقدان حکومت در جریان بازداشت آنها دست پیدا کرده است.

تاکنون هیچ اظهار نظری از سوی مقامات بحرین در این خصوص صادر نشده است. اما مقامات این کشور همواره نقض حقوق بشر را رد می کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا