جهان

درخواست «مسلمان آزاد» از پدر روحانی بودایی ها برای توقف کشتار مسلمانان در میانمار

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاد) طی بیانیه ای از «دالایی لاما» پدر روحانی بودایی های جهان خواست تا با میانجگری خود، کشتار مسلمانان روهینگیا در کشور میانمار را متوقف کند .

 

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاد) طی بیانیه ای از «دالایی لاما» پدر روحانی بودایی های جهان خواست تا با میانجگری خود، کشتار مسلمانان روهینگیا در کشور میانمار را متوقف کند .

در بیانیه این سازمان که نسخه ای از آن برای شیعه ویوز ارسال شده، آمده است:

علی رغم درخواست های بین المللی جهت توقف کشتار همگانی مسلمان، همچنان شاهد افزایش خشونت های بودایی های افراطی در کشور میانمار هستیم که جان هزاران تن از غیرنظامیان مسلمان خصوصا کودکان و زنان و کهنسالان را گرفته است.

مسلمان آزاده افزود: متاسفانه مسلمانان روهینگیا بصورت برنامه ریزی شده هدف خشونت های گوناگون قرار می گیرند و متحمل خسارت های جانی و مالی گسترده ای می شوند و این درحالی است که حکومت میانمار فقط نقش یک نظاره گر و یا در برخی موارد نقش یک حامی تروریسم را ایفا می کند و این امر بحران انسانی در میانمار را گسترده تر می نماید.

در ادامه بیانیه سازمان جهانی نفی خشونت آمده است: مدارک و اسناد مختلفی در دست می باشد که همگی، حاکی از اقدامات غیر انسانی بودایی های افراطی علیه مسلمانان روهینگیا است.

این مدارک به روشنی نشان می دهد که بودایی ها، مسلمانان را با روش هایی ماند زنده به گور کردن و آتش زدن به قتل می رسانند و یا آنها را هدف گلوله قرار می دهند، همچنین این افراطی ها خانه های مسلمانان را آتش زده و آتنها را آواره نموده اند.

مسلمان آزاده در ادامه افزود: ما از «دالایی لاما» پدر روحانی تمام ملت های بودایی جهان می خواهیم این اقدامات خشونت آمیز را نادیده نگرفته و از نفوذ خود، جهت توقف این اعمال خشونت آمیز در حق مسلمانان روهینگیا و بازگرداندن امنیت به آنها استفاده نماید.

این سازمان حقوق بشری در پایان بیانیه خود با اشاره به جنایت های روا داشته شده بر مسلمانان روهینگیا در کشور میانمار افزود:

این اعمال غیر انسانی که بودائیان افراطی با هدف نسل کشی مسلمانان، به آن دست می زنند؛ مغایر با تمام قوانین بین المللی و ادیان آسمانی است و باید طرف های مربوط، مسائل این چنینی را با گفتگو، رایزنی و احترام متقابل حل و فصل کنند تا شاهد شکوفایی و پیشرفت در تمام عرصه ها برای کشور میانمار باشیم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا