جهان

گوترش: میانمار به خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا پایان دهد

دبیر کل سازمان ملل هشدار داد، خشونت‌های میانمار می‌تواند در نهایت منجر به بی‌ثباتی منطقه شود.

 

دبیر کل سازمان ملل هشدار داد، خشونت‌های میانمار می‌تواند در نهایت منجر به بی‌ثباتی منطقه شود.

به گزارش رویترز «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل، از مقام‌های دولت میانمار خواست تا به خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا پایان دهند.

وی در ادامه نسبت به خطر پاکسازی قومی و بی ثباتی منطقه هشدار داده است و همچنین از شورای امنیت نیز خواست تا برای برقراری آرامش در مناطق درگیری در میانمار تلاش کند.

همچنین گوترش، با ارسال نامه ای کم سابقه‌ به شورای امنیت نگرانی خود را نسبت به اوضاع مسلمانان روهینگیا اعلام کرد و افزود: این خشونت ها می تواند منجر به فاجعه انسانی شود و تبعات زیادی برای صلح و امنیت به همراه خواهد داشت و اگر ادامه یابد، می تواند از مرزهای میانمار فراتر برود.

تازه ترین برآوردها نشان می دهد، موج تازه خشونت‌ها در استان راخین موجب شده است تا حدود 125 هزار مسلمان روهینگیا به بنگلادش فرار کنند تا از خشونت نیروهای امنیتی میانمار در امان باشند.

بر اساس این گزارش، دبیر کل سازمان ملل که با خبرنگاران سخن می گفت، در پاسخ به این سئوال که «آیا خشونت در میانمار را می توان پاکسازی قومی دانست» گفت: ما با یک خطر روبرو هستیم و امیدواریم به این مساله نرسیم.

وی افزود: من از همه مقام‌های میانمار، مقام‌های غیرنظامی و نظامی می خواهم که به خشونت ها پایان دهند، زیرا این خشونت ها در حال ایجاد شرایطی است که می تواند کل منطقه را بی ثبات کند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا