جهان

افزایش یکصد هزار نفری جامعه مسلمانان نپال

آمارها نشان می‌دهد که علی‌رغم وجود مشکلات فراوان در ۱۵ سال اخیر ۱۰۰ هزار شهروند هندو در کشور نپال به دین اسلام گرویده‌اند.

 

آمارها نشان می‌دهد که علی‌رغم وجود مشکلات فراوان در ۱۵ سال اخیر ۱۰۰ هزار شهروند هندو در کشور نپال به دین اسلام گرویده‌اند.

«خورشید عالم» یکی از عالمان مذهبی نپال طی سخنانی، با بیان این که دین اسلام در این کشور به سرعت در حال رشد است، گفت: در نپال مسلمانان، بوداییان و هندوها به دور از هرگونه مشکل و اختلافی کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و این مایه خرسندی است.

وی تصریح کرد: در کنار این همزیستی مسالمت‌آمیز مشکلاتی اساسی نیز وجود دارد و بیشتر بوداییان و هندوهایی که مسلمان شده‌اند با آن مواجه می‌شوند، زیرا برخی از تندروها تغییر دین آنها را نمیپذیرند و آنها را از جامعه طرد می کنند.

«خورشید عالم» ادامه داد: مسلمان شدن برای یک فرد بودایی و هندو حتی ممکن است محروم شدن وی از ارث و میراث خانوادگی را در پی داشته باشد، اما علی‌رغم همه این مسائل رشد اسلام در این کشور واقعا شگفت‌آور است.

وی با اشاره این به موضوع که در ۱۵ سال اخیر ۱۰۰ هزار تن از شهروندان هندو به دین اسلام روی آورده‌اند، گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که در سال‌های آتی جمعیت مسلمانان به میزان قابل توجهی در این کشور افزایش خواهد یافت.

یادآور می‌شود، ۸۱ درصد از جمعیت ۲۹ میلیون نفری نپال را هندوها، ۹ درصد را بوداییان و ۵ درصد آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند و مابقی جمعیت این کشور نیز پیران سایر ادیان همچون مسیحیت هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا