جهان

آمار نگران کننده قربانیان جنگ ها و عملیات های انتحاری در خاورمیانه

یک پژوهش جدید بین المللی از آمار رو به ازدیاد قربانیان عملیات های انتحاری و کشتار در خاورمیانه خبر داد؛ آماری که موجب نگرانی در مورد نسل کنونی خاورمیانه به ویژه مردان است.

 

یک پژوهش جدید بین المللی از آمار رو به ازدیاد قربانیان عملیات های انتحاری و کشتار در خاورمیانه خبر داد؛ آماری که موجب نگرانی در مورد نسل کنونی خاورمیانه به ویژه مردان است.

دانشگاه واشنگتن در این زمینه نتیجه 15 پژوهش را در مجله بین المللی بهداشت عمومی به نام international journal of public health منتشر کرده که تاکید دارد، تعداد قربانیان عملیات های انتحاری، جنایت های قتل و کشتار، تجاوز جنسی در جنگ های خاورمیانه به 208179 جان باخته در سال 2015 رسیده است.

سخنگوی دانشگاه واشنگتن اعلام کرد تعداد قربانیان جنگ ها در این سال 144 هزار نفر بوده و این در حالی است که تمام جمعیت خاورمیانه بنا بر آمارهای موجود تنها 600 میلیون نفر می باشد.

عملیات های انتحاری و اقدامات خشونت آمیز در خاورمیانه نیز، در ربع قرن اخیر نسبت به نقاط دیگر جهان به شدت افزایش داشته است.

«علی مقداد» مدیر طرح های مربوط به خاورمیانه در مرکز آمار بهداشت دانشگاه واشنگتن در این باره گفت: خشونت پیاپی و مستمر در خاورمیانه باعث شده نسل جوانان و کودکان در برخی مناطق از دست رفته و ضایع شوند.

وی افزود: اگر راه حلی برای جلوگیری از این همه کشتار و جنایت و برقراری صلح در منطقه پیدا نکنیم، آینده خاورمیانه تاریک و سیاه خواهد بود.

مقداد ادامه داد علاوه بر اینها آمار ابتلا به بیماری های روانی و عقلی مانند افسردگی و نگرانی و اضطراب و دوگانگی شخصیت نیز در خاورمیانه رو به افزایش است که بیشتر این بیماری ها نیز از پیامدهای جنگ و کشتار در این منطقه است.

لازم به ذکر است، از سال 2015 میلادی تا هم اکنون نیز، با ادامه اقدامات تروریستی توسط سنی های تندرو و نیز جنگ یمن، بر تعداد جان باختگان و پیامدهای منفی فضای خشونت آمیز حاکم بر منطقه افزوده شده است.

به گفته کارشناسان، این در حالی است که در بسیاری از این موارد قدرت های بزرگ سکوت اختیار کرده و تنها به منافع مالی و سیاسی خود اهمیت می دهند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا