جهان

یک میلیون کودک یمنی در معرض ابتلا به وبا

بیش از یک میلیون کودک یمنی که سوء تغذیه هستند، در معرض ابتلا به بیماری وبا هستند.

 

بیش از یک میلیون کودک یمنی که سوء تغذیه هستند، در معرض ابتلا به بیماری وبا هستند.

مؤسسه خیریه فعال در زمینه حفاظت از کودکان امروز (چهار شنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از یک میلیون کودک دارای سوء تغذیه، در مناطقی از یمن به سر می‌برند که در معرض ابتلا به بیماری وبا  قرار دارند.

بررسی اطلاعات این سازمان حاکی از آن است که بیش از یک میلیون کودک زیر 5 سال دچار سوء‌تغذیه که حدود 200 هزار نفر از آنان به سوء تغذیه حاد دچار شده‌اند، در مناطقی زندگی می‌کنند که درصد ابتلای اهالی این مناطق به بیماری وبا بالاست.

بر طبق این بیانیه، سیستم ایمنی کودکانی که دارای سوء تغذیه هستند، ضعیف‌تر از دیگر کودکان بوده و احتمال جان باختن آنان 3 برابر دیگران است.

به گفته متخصصین این گروه، کودکان یمنی به قدری ضعیف شده اند که اسهال و استفراغ ناشی از وبا می تواند ظرف چند ساعت جان آنها را بگیرد.

چند سال است که یمن دستخوش ناآرامی و درگیری میان نیروهای انصارلله و نیروهای دولت مستعفی هوادار «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور پیشین این کشور است. 

از مارس 2015، نیز ائتلافی عربی به رهبری عربستان سعودی حملات همه جانبه خود را به کشور یمن در حمایت از دولت مستعفی این کشور آغاز کرد.

این حملات باعث شده تا وضعیت انسانی در این کشور بدتر شود.

اپیدمی وبا از جمله مشکلات حادی است که این کشور با آن دست به گریبان است و تا کنون جان نزدیک به دو هزار نفر را گرفته و بیش از 400 هزار تن را مبتلا نموده.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا