جهان

روزانه 20 نظامی افغان جان خود را ازا دست می دهند

طی چهار ماه، دو هزارو ۵۳۱ نظامی افغان جان باخته و چهار هزار و ۲۳۸  تن زخمی شده‌اند.

 

طی چهار ماه، دو هزارو ۵۳۱ نظامی افغان جان باخته و چهار هزار و ۲۳۸  تن زخمی شده‌اند.

اداره بازرسی آمریکا برای بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار» در گزارش جدید خود اعلام کرد که در چهارماه گذشته روزانه حدود 20 نظامی افغان در میدان‌های جنگ جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش از اول ژانویه تا هشتم ماه می، دو هزار و 531 نظامی افغان در درگیری با عناصر تروریستی جان باخته و چهار هزار و 238 نفر دیگر زخمی شدند.

در این گزارش آمده است که آمار حملات گروه تروریستی طالبان به نیروهای امنیتی افغان 21 درصد افزایش یافته و در ظرف چهار ماه اخیر این گروه دستکم شش هزار و 252 حمله انجام داده‌ است.

به گفته سیگار، دولت کابل در حال حاضر 59.7 درصد از خاک افغانستان را در کنترل دارد و عناصر طالبان در 15 ولایت افغانستان حدود 45 شهرستان را اشغال کرده اند.

بر اساس این گزارش نسبت به سال گذشته میلادی ناامنی‌ها در ولایت‌های شرقی نیز 22 درصد افزایش یافته است.

همچنین اداره سیگار وزارت کشور افغانستان را کانون فساد اداری در افغانستان دانسته است.

این در حالی است که وزارت دفاع افغانستان آمار ارائه شده اداره سیگار را تکذیب کرده است.

«دولت‌وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در واکنش به این گزارش گفته که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با بیش از 20 گروه تروریستی در این کشور درگیر هستند و هرچند نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان متحمل تلفات شده‌اند اما آمارهای ارائه شده سیگار واقعیت ندارد.

سال گذشته میلادی نیز این اداره با انتشار گزارشی از افزایش 31 درصدی تلفات نیروهای افغان در درگیری با گروه های تروریستی در این کشور خبر داده بود.

اداره سیگار، در حالی از افزایش تلفات نیروهای امنیتی افغان در چهار ماه گذشته خبر می‌دهد که رهبران حکومت وحدت ملی و مقامات امنیتی، مدعی برتری نیروهای افغان در جنگ با عناصر تروریستی و سنی های تندروی حاضر در این کشور هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا