جهان

واکنش یونیسف به تاثیر منفی جنگ بر تحصیل کودکان یمنی

چندین میلیون کودک یمنی نمی توانند به کلاس درس بازگردند.

 

چندین میلیون کودک یمنی نمی توانند به کلاس درس بازگردند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با نزدیک شدن سال تحصیلی جدید در یمن، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار کودک در این کشور نمی توانند بار دیگر راهی مدارس خود شوند.

یونیسف، در بیانیه خود با اعلام این که دلیل ناتوانی دانش آموزان در بازگشت به مدارس عدم پرداخت حقوق معلمان طی یک سال اخیر می باشد، در این باره آورده است: باید حقوق معلمان و دیگر کارمندان بخش دولتی فورا پرداخت شود.

این در حالی است که فرآیند پرداخت حقوق کارمندان دولتی در یمن از آگوست سال گذشته میلادی تاکنون متوقف شده و با وجود دستور «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور مبنی بر انتقال بانک مرکزی از «صنعا» به شهر بندری «عدن» این بانک تاکنون نتوانسته حقوق کارمندان را پرداخت کند.

شایان ذکر است، بانک مرکزی یمن در پایتخت این کشور «صنعا» قرار دارد و «منصور هادی» شهر بندری «عدن» رت بخه عنوان پایتخت موقت معرفی کرده و با پرداخت نکردن حقوق معلمان سعی دارد، نیروهای مردمی یمن را تحت فشار قرار دهد.

یونیسف در پایان  بیانیه خود تاکید کرده که باید حقوق معلم ها و سایر کارمندان بخش آموزش و پرورش فوری پرداخت شود.

سال تحصیلی در یمن از اوایل ماه سپتامبر یعنی یک ماه دیگر آغاز می شود، اما جنگ یمن ممکن است باعث تاخیر در این امر در برخی مناطق و استانهای این کشور شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا