جهان

کمپین میان ادیانی در آمریکا

کمپین میان‌ادیانی «همسایه‌تان را بشناسید» در آمریکا راه اندازی شد. 

 

کمپین میان‌ادیانی «همسایه‌تان را بشناسید» در آمریکا راه اندازی شد. 

با افزایش روز افزون اسلام‌هراسی در آمریکا، سازمان «شبکه اسلامی» آمریکا با ۷۰ سازمان میان ادیانی ارتباط برقرار کرده و یک کمپین یک هفته‌ای با نام «همسایه‌تان را بشناسید» ایجاد کرده است.

ماها الگیدائی از سازمان شبکه‌های اسلامی در این باره می‌گوید: ما بر این باوریم که اگر به قدر کافی همشهریان به کمپین ما بپیوندند و حداقل در یکی دو عدد از فعالیت‌های ما حضور داشته باشند، می توانیم دید بهتری از دین اسلام به آنها داده و تفرقه بوجود آمده در جامعه آمریکا را از بین ببریم.

یکی دیگر از سازمان های اسلامی آمریکا در باره این کمپین گفته است: این اقدام تلاشی برای مقاومت در برابر افزایش تفرقه و شکاف سیاسی، دینی و فرهنگی در آمریکا می‌باشد.

شورای روابط آمریکایی اسلامی در ادامه افزود: دهه‌ها تحقیقات علوم اجتماعی نشان می‌دهند که ارتباط شخصی با اعضای گروه‌هایی که با آن‌ها ناآشنا هستید، می‌تواند موثرترین شیوه برای مبارزه با پیش داوری‌ها و تعصبات باشد و کمپین «همسایه‌تان را بشناسید» ابزار و شیوه‌های هدایتی مناسب برای چنین تبادلاتی را فراهم کرده است.

شایان ذکر است، اسلام هراسی در سال 2016 با 44 درصد رشد همراه بود، ولی به گفته کارشناسان اگر سیر صعودی اقدامات و تفکرات اسلام هراسانه به همین منوال ادامه پیدا کند، وضعیت مسلمانان در سال 2017 به بدترین وضعیت ممکن برای آنان در 5 سال اخیر تبدیل خواهدشد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا