جهان

مخالفت با ساخت اولین قبرستان اسلامی در «کبک» کانادا

طرح ساخت نخستین قبرستان اسلامی در شهر «کبک» کانادا دیروز یکشنبه، ۲۵ تیر طی برگزاری همه‌پرسی متشکل از ۳۵ نفر با ۱۹ رأی مخالف رد شد!

 

طرح ساخت نخستین قبرستان اسلامی در شهر «کبک» کانادا دیروز یکشنبه، ۲۵ تیر طی برگزاری همه‌پرسی متشکل از ۳۵ نفر با ۱۹ رأی مخالف رد شد!

افراد شرکت کننده در این همه‌پرسی شامل ساکنان منطقه پیشنهادی برای طرح ساخت قبرستان مسلمانان و مسئولان پروژه ساخت این قبرستان بودند.

این طرح پس از حادثه تیراندازی مسجد کبک در ماه ژانویه(دی ۱۳۹۵) برنامه‌ریزی شد و سرنوشت آن پس از مخالفت ساکنان منطقه «سن آپولینر» در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی کبک به برگزاری رفراندوم کشید.

«محمد کسری»، مدیر مرکز فرهنگی ـ اسلامی کبک در این باره گفت: خیلی بی‌معناست که ۱۹ نفر بتوانند پروژه‌ای را متوقف کنند که حق هزاران مسلمان است.

وی پیش از این نیز در گفت‌وگویی رسانه‌ای گفته بود:‌ مسیحیان و یهودیان در این شهر قبرستان دارند و ما چیزی را ابداع نمی‌کنیم.

کسری با اشاره به اینکه مسلمانان کبک به مدت دو دهه است خواستار ساخت قبرستان هستند، خاطرنشان کرد: بسیاری از مسلمانان کبک ترجیح می‌دهند عزیزانشان در مکانی که متعلق به جامعه اسلامی است، دفن شوند تا اطمینان داشته باشند که همه آداب و رسوم کفن و دفن مسلمانان اجرا می‌شود. 

شایان ذکر است، «برنارد اولت» شهردار منطقه «سن آپولینر» در واکنش به نتیجه این رفراندم ضمن اظهار تاسف گفت: دلیل مخالفت ساکنان منطقه، عدم شناخت صحیح از مسلمانان و برداشت‌های نادرست درباره اسلام است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا