جهان

واکنش عفو بین الملل به اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه ضد فعال بحرینی

عفو بین الملل در واکنش به اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه، ضد فعال حقوق بشری بحرینی آنرا کمپینی انحرافی توصیف کرد.

 

عفو بین الملل در واکنش به اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه، ضد فعال حقوق بشری بحرینی آنرا کمپینی انحرافی توصیف کرد.

سازمان عفو بین الملل به بیانیه سفارت بحرین در لندن که بازداشت مدافع حقوق بشر این کشور خانم «ابتسام الصائغ» را  مبنی بر ارتباط وی با تروریسم و گروه های تروریستی خوانده است، با صدور بیانیه ای واکنش نشان داد.

در بیانیه سازمان عفو بین الملل آمده است: بحرین بر ضد «ابتسام الصائغ» کمپینی انحرافی راه انداخته؛ همانگونه که تا کنون بر ضد دیگران نیز این اقدام را نموده ، ولی حقیقت این است که وی تنها به دلیل فعالیت های حقوقی اش بازداشت شده.

شایان ذکر است که در پی فشارهای بین المللی برای «ابتسام الصائغ» که یک فعال حقوق بشری شناخته شده است و به گفته فعالان بحرینی در پی بازداشت و شکنجه دست به اعتصاب غذا زده؛ سفارت بحرین در لندن بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه ضمن نفی هرگونه بدرفتاری با وی و یا خانواده اش آمده است: الصائغ هم اکنون در بازداشت بوده و اتهامات سختی در خصوص تروریسم و ارتباط با شبکه ها و گروه های معروف و فعال تروریستی متوجه وی است.

این درحالی است که فعالان مدنی بحرین اعلام نموده اند که منابع موثق آنها خبر از شکنجه این بانوی فعال حقوق بشر در سلولش را مخابره کرده اند.

این بیانیه همچنین مدعی شد که بحرین در عمل و حفاظت از موازین حقوق بشر در سطح منطقه خاورمیانه پیشرو است.

تاکنون سازمان ملل متحد، وزارت خارجه آمریکا، اتحادیه اروپا، سازمان عفو بین الملل، دیدبان حقوق بشر، فرانت لاین دیفندرز، کمیساریای حقوقی دولت آلمان و بسیاری از کشور ها و نهادهای بین المللی دیگر  خواستار آزادی «ابتسام الصائغ» و «نبیل رجب» دو مدافع حقوق بشر بحرین که در شرایط وخیمی در زندان های آل خلیفه بسر می برند، شده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا