جهان

پیام سازمان جهانی نفی خشونت به اجلاس گروه بیست در هامبورگ آلمان

«مسلمان آزاده» پیامی را به اجلاس جی 20 ارسال کرد.

 

«مسلمان آزاده» پیامی را به اجلاس جی 20 ارسال کرد.

سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاده» ـ وابسته به بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی ـ پیامی را خطاب به شرکت کنندگان اجلاس گروه بیست در هامبورگ آلمان ارسال نمود.

در این پیام که نسخه ای از آن در اختیار شیعه ویوز قرار گرفته، آمده است:

این اجلاس در شرایطی فوق العاده سخت برگزار می شود، به ویژه این که اتفاقات زیانبار و بسیار خطرناک اخیر، گریبان کشورهای شما و سایر کشورهای جهان را گرفته و با توجه به چگونگی خطرات و اتفاقات رخ داده؛ نمود جهان و منطقه ای آن متفاوت است.

این بیانیه در ادامه با اشاره به مشکلات بوجود آمده در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی، ابراز نگرانی نموده و افزود: بریا حل این مشکلات لازم است با آنها برخوردی به دور از هرگونه کشاکش سیاسی، مصالح و یا منافع اقتصادیِ لحظه ایِ کوته بینانه، نمود و منافع عالی انسان ها را، بر مطالبات گروه ها و تشکل های محدود مقدم دانست.

«مسلمان آزاده» در ادامه بیانیه خود، سران کشورهای جی 20 را مخاطب قرار داده و عنوان کرد:

آقایان رؤسا و رهبران! پدیده ی تروریسم و پدیده بیابان زایی از خطرهایی است که جامعه ی انسانی را تهدید می کند و همگان به خوبی می دانند که سیاست های ناکارآمد از دیرباز تا به امروز عامل شدت گرفتن این دو پدیده ی ویرانگر، در بخشی بزرگ از جامعه ی جهانی بوده و مشکلات و مصیبت هایی را برای تمام ملت ها بوجود آورده و همه کشورها با این مشکلات درگیر هستند.

«سازمان جهانی نفی خشونت» در ادامه افزود: تروریسم و مهاجرت جمعی، نگرانی مشترکی را برای تمام جامعه بین المللی به همراه داشته و هیچ کشوری از آثار شوم آن بی نصیب نمانده؛ تروریسمی که برخی کشورها از آن به عنوان ابزار سیاسی استفاده می کندد به شکلی که روز حامی آن هستند و روزی قربانی آن.

این بیانیه ادامه داد: از سویی دیگر دستاورد غول های صنعتی برای انسان ها، بالا رفتن دمای کره زمین و بیابان زایی است که نقشی مهم در از بین رفتن محیط زیست همه کشورها دارند و این وضعیت موج خشکسالی، قحطی، گرسنگی و مهاجرت را در پی داشته و عوارض آن زمانی خود را نشان داده است. سطح زندگی برای بسیاری از ملت ها تنزل یافته، چرا که آب و امکانات کشاورزی خود را از دست دادند.

بدین ترتیب عوامل منفی زیست محیطی در منطقه به صورت اغتشاشات و چالش ها و منازعات رخ نمود و مهاجرت مستقیم و غیر مستقیم به سوی اروپا را رقم زد.

در پایان این پیام، آمده است: به امید این که سران کشورهای گروه بیست، موضعی انسانی اتخاذ کند و در شماری از سیاست های خود تجدید نظر نموده و به گونه با این مسائل برخورد نمایند که برای تمامی ملت ها جهان، سودمند باشد.

شایان ذکر است، اجلاس گروه 20 با شرکت سران و رهبران بیست اقتصاد عمده جهان، نشست خود را در شهر هامبورگ، آلمان آغاز کرده شرکت کنندگان قرار است به منظور حل مشکلات و رفع اختلافات بر سر مسائل اقتصادی، همکاری های تجاری، بحران مهاجرت و تغییرات آب و هوا،  به مذاکره بپردازند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا