جهان

نیاز مسلمانان به رسانه های اسلامی

رسانه اسلامی برای تمام مسلمانان، نیاز است.

 

رسانه اسلامی برای تمام مسلمانان، نیاز است.

«صالح‌جان شاریپف» فضانورد مسلمانی که قرآن را با خود به فضا برد، اخیرا در یک مصاحبه خود تأکید کرد که در دنیای امروز، بدون برنامه‌ها و کانال‌های اسلامی هدایت جوانان و جلوگیری از انحراف به سمت افراطی‌گری کاری دشوار است.

این فضانورد مسلمان در این باره گفت: «داشتن کانال و برنامه‌های رادیو و تلویزیونی اسلامی بسیار لازم است، مخصوصا که افراط گرایان و سنی های تندرو از این لوازم در دنیای امروز به شکل فزاینده ای استفاده می کنند و ممکن است بتوانند جوانان ما را فریب دهند.

وی افزود: ممکن است برای همه مسلمانان رفتن به مسجد یا حضور در مراکز و مجالس دینی ممکن نباشد، ولی آنها می توانند از طریق شبکه های اسلامی، دین راستین را فراگیرند و در دام افراط گرایان گرفتار نشوند و این شبکه ها حتی می توانند دیگر ادیان را نیز به دین مبین اسلام فراخوانند.

شایان ذکر است، «صالح‌جان شاریپف» فضانورد مسلمان است؛ شخصی که قرآن را به فضا برد و در دومین سفر فضایی، به عنوان فرمانده‌ سفینه‌ فضایی «سایوز  ТМА-۵» در ایستگاه بین‌المللی فضایی از ۱۴ اکتبر ۲۰۰۴ تا ۲۵ آوریل ۲۰۰۵ مشغول بوده است.

اوکه در حال حاضر رئیس مرکز آموزشی فضانوردی جوانان «مرکز علمی ـ پژوهشی و آزمایشی تربیت فضانوردان» روسیه است تصمیم گرفته با ادامه تحصیل در دانشگاه مذهبی مسکو، دانش مذهبی خود را افزایش دهد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا