جهان

دو بانوی محجبه در آمریکا یک خط تولید روسری راه اندازی کردند

دو بانوی مسلمان در آمریکا، یک خط تولید حجاب راه اندازی نمودند.

 

دو بانوی مسلمان در آمریکا، یک خط تولید حجاب راه اندازی نمودند.

فردوس نورحسین و نجمه حسن دو بانوی 24 ساله مسلمان، در ساکن شهر «فینیکسدر» ایالت آریزونای آمریکا، یک خط تولید روسری و شال اسلامی و حجابی راه اندازی می‌کنند.

به گفته نورحسین رنگ‌های روسری‌های ارائه شده در این مجموعه از رنگ‌های عناصر طبیعت و کوهستان به دست آمده‌ و بخش زیادی از تلاش آن‌ها برای ایجاد یک خط تولید روسری در آمریکا، مبارزه با نژادپرستی، تعصبات ضداسلامی و اسلام‌هراسی روزافزون در این کشور بوده است.

فردوس نورحسین در این باره می گوید: پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شاید ما نمی دانستیم که شعارمان چیست. اما پس از اتفاقات اخیر، به این نتیجه رسیدیم که باید بیش از پیش، به هویت اسلامی خودمان افتخار می‌کنیم و باید این را نشان دهیم.

وی درباره البسه محجبه تولید شده در این مجموعه گفت: روسری‌های ما در میان دختران جوان و دختران نوجوان مسلمان که تازه رفتن به کالج را آغاز کرده‌اند از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

«فردوس نورحسین» دختر یک پناهجوی اهل اتیوپی است، در این باره گفت: پدرم سال‌ها خیاط بود و از زمانی که کوک بودم قسمتی اززندگی من با این شغل اجین بوده است.

وی در باره اسلام هراسی در آمریکا نیز گفت: رفتارهای ضد اسلامی با مسلمانان افزایش یافته، ولی ما این رفتارها را با مهربانی پاسخ می دهیم تا شهروندان آمریکای را متوجه اشتباهاتشان کنیم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا