جهان

وعده رئیس جمهور فرانسه برای مقابله با هر نوع افراط گرایی

«امانوئل ماکرون» گفته است، همگام با مسلمانان با افراط‌گرایی مبارزه می‌کند.

 

«امانوئل ماکرون» گفته است، همگام با مسلمانان با افراط‌گرایی مبارزه می‌کند.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، طی سخنانی در یک مراسم افطاری گفت: امروز ما مبارزه‌ هایی مشترک داریم، که مهمترین آن، مبارزه با افراط گرایی و گسترش آن است.

به گزارش رویترز، در این مراسم که نمایندگان مسلمانان و برخی از علمای مسلمان نیز در آن حضور داشتند، ماکرون با اشاره به سنی های تندرو، به سخنان خود ادامه داده و افزود: استفاده از نیروهای انتظامی و بسیج روزانه آنها برای پاسخ به این تروریسم معاصر اجتناب ناپذیر است، ولی پاسخ های متمدنانه و اخلاقی ما نیز برای کسانی که فریب این تروریست ها را خورده اند نیز، لازم است.

وی از رویکرد مسلمانان فرانسه و علمای مسلمان، در قبال حملات تروریستی سال‌های اخیر در این کشور تقدیر کرد و گفت: دومین مبارزه مشترک ما، مبارزه با برداشتی است که به دنبال بدنام کردن اسلام  است و من و شما به همراه یکدیگر با اسلام هراسی مبارزه خواهیم کرد.

ماکرون ادامه داد: باید با کسانی که می خواهند سبک جمهوری ما را زیر سوال ببرند، با قدرت برخورد کنیم و هیچ کس نمی تواند این باور را القا کند که اعتقادات مذهبی شما با جمهوری فرانسه سازگار نیست و  ما به هیچ کس اجازه نمی دهیم با سو استفاده از آزادی های اجتماعی، شهروندان مسلمان فرانسه را تحت فشار قرار دهد.

شایان ذکر است، سخنان رئیس جمهور جدید فرانسه در حالی است که، اسلام هراسی و برخوردهای تبعیض آمیز با مسلمانان روز به روز در کشورهای غربی من جمله فرانسه در حال رشد هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا