جهان

محکومیت رفتارهای خشونت امیز علیه شیعیان مصر از سوی سازمان جهانی شیعه رایتس واچ

اخیرا در شبکه های اجتماعی ، ویدیوی منتشر شده که در آن سربازان مصری اقدام به شکنجه دو تن از شیعیان این کشور می کنند.

 

اخیرا در شبکه های اجتماعی ، ویدیوی منتشر شده که در آن سربازان مصری اقدام به شکنجه دو تن از شیعیان این کشور می کنند .

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان ـ شیعه رایتس واچ ـ با واکنش به این ویدئو و دیگر اتفاقات اخیر در کشور مصر، بیانیه ای صادر کرد.

در بیانیه این سازمان بین المللی که نسخه ای از آن برای خبرگزاری شیعه ویوز ارسال شده آمده است:

ما تمامی اعمال خشونت آمیز و تبعیض بر ضد شیعیان مصر از سوی حکومت و گروه های سلفی و تکفیری این کشور را به شدت محکوم می کنیم .

این بیانیه افزود: با وجود ادیان و مذاهب مختلف و گوناگون در کشور مصر ولی متاسفانه شاهد آن هستیم که مذهب تشیع و شیعیان در کشور مصر، همچنان مورد بی احترامی، هتک حرمت و بازداشت های بی مورد، از سوی برخی از گرو های سلفی و تکفیری و نیز نیروهای دولتی مصر قرار می گیرند.

این سازمان که وضعیت شیعیان را در سطح بین المللی رصد می نماید، در ادامه افزود:

ما از دولتمرادن کشور مصر می خواهیم تا به اعمال خشونت آمیز و رفتارهای غیر انسانی در حق شیعیان که مغایر با عرف بین الملل نیز می باشد پایان دهند تا این قشر مستضعف در جامعه مصر، مانند بقیه مردم این کشور در سایه امنیت زندگی نموده و از جقوق شهروندی خود برخوردار باشند.

سازمان جهانی شیعه رایتس واچ، همچنین در بیانیه خود به حادثه دردناک شهادت «علامه شیخ حسن شحاته» اشاره کرد که در آن حادثه گروهی از تکفیری های سلفی با حمله به منزلی «علامه شیخ حسن شحاته» و افراد موجود در آن در منطقه«ابو النمرس» را به شهادت رساندند.

این سازمان در پایان بیانیه خود از دولت مصر خواست، تا سربازان خاطی را ـ که چهره ها و نام های حک شده آنها بر روی یونیفرم هایشان در این کلیپ وحشتناک واضح است ـ مورد بازخواست قرار داده و از تکرار اقداماتی این چنینی جلوگیری نماید.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا