جهان

نگرانی اتحادیه عرب از شیوع بیماری وبا در یمن

اتحادیه عرب اعلام کرده است که از انتشار گسترده «وبا» در یمن نگران است.

 

اتحادیه عرب اعلام کرده است که از انتشار گسترده «وبا» در یمن نگران است.

«محمود عفیفی» سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب گفت که اوضاع بهداشتی استان های مختلف یمن بسیار نگران کننده و از وقوع فاجعه ای انسانی خبر می دهد که می شود با کمک های بین المللی در زمان مناسب مانع آن شد.

عفیفی افزود: «ابو الغیط» دبیرکل اتحادیه عرب از جامعه بین المللی و سازمان های امداد رسان خواسته است که فورا برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانیِ ناشی از نابسامانی اوضاع بهداشتی وانسانی در یمن اقدام کنند.

وی همچنین از کشورهای کمک کننده نیز خواست به وعده ها وتعهدات مالی خود در نشست ژنو جهت امداد رسانی ونجات جان میلیون ها یمنی درمعرضِ «وبا» و دیگر امراض مسری و خطر گرسنگی عمل کنند.

عربستان سعودی همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال ۹۴ اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، به قدرت کردند.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از ۱۲هزار یمنی، زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر، آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

شایان ذکر است، «اتحادیه عرب» خود یکی از حامیان و تایید کنندگان حمله نظامی ائتلاف عربی ـ به سرکردگی عربستان سعودی ـ به کشور یمن است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا