جهان

اعتراض مسلمانان میانمار به تعطیلی خودسرانه مدارس اسلامی

بوداییان افراطی مدرسه مسلمانان در میانمار را با زور تعطیل نمودند.

 

بوداییان افراطی مدرسه مسلمانان در میانمار را با زور تعطیل نمودند.

ده‌ها تن از راهبان افراطی بودایی و حامیان آن‌ها در میانمار، در نزدیکی دو مدرسه وابسته به مسلمانان در شهر یانگون دست به راهپیمایی اعتراضی زده و بدون کسب اجازه و با توسل به زور، درهای ورودی این مدارس را قفل و زنجیر کردند.

به گزارش خبرگزاری آراکان، در همین راستا، مسلمانان میانمار و بزرگان آن‌ها، با ارائه دادخواستی به فرماندار یانگون اعتراض خود را نسبت به رفتار راهبان و اعضای سازمان بودایی افراطی «ما با ثا» در یورش به دو مدرسه اسلامی شهر یانگون ابراز کردند.

در این دادخواست آمده است: این دو مدرسه اسلامی که چندین سال از تأسیس آن‌ها می‌گذرد؛  مورد اهتمام تمامی نسل‌ها بوده و بسیاری از مسلمانان شهر یانگون در این دو مدرسه تحصیل کرده‌اند.

راهبان بودایی افراطی و حامیان آن‌ها، با برگزاری تظاهراتی مدعی شدند که این دو مدرسه به صورت غیرقانونی ساخته شده‌اند و مسلمانان بدون اجازه مقامات اقدام به برپایی نمازهای یومیه و شعایر اسلامی در این مدارس می‌کنند.

در همین حال، مسئولان این دو مدرسه نیز از مقامات محلی خواستند که ضمن بازگشایی این دو مدرسه اسلامی، عاملان این جنایات را به دستگاه قضایی معرفی کنند.

آن‌ها همچنین، بر ضرورت مقابله با توطئه‌ها و طرح‌های سازمان افراطی بودایی «ما با ثا» به رهبری یک بودایی افراطی به نام «ویراثو» که در راستای شعله‌ورکردن فتنه فرقه‌ای و برانگیختن خشونت میانان مسلمانان و بوداییان در شهر «یانگون» صورت می‌گیرد، تأکید کردند.  

شایاین ذکر است، بسیاری از اقدامات ضد اسلامی در میانمار خارج از «یانگون» اتفاق می‌افتد و به همین دلیل، تعطیلی این دو مدرسه در این شهر که بزرگترین شهر میانمار است، بی‌سابقه و غیرمعمول بوده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا