جهان

جنایت هولناک بوکوحرام علیه 600 معلم

سنی های تندروی بوکوحرام نه تنها مردم بی گناه منطقه دریاچه چاد را می کشند، بلکه با اقدامات تروریستی خود، مانع از تحصیل کودکان نیز می شوند.

 

سنی های تندروی بوکوحرام نه تنها مردم بی گناه منطقه دریاچه چاد را می کشند، بلکه با اقدامات تروریستی خود، مانع از تحصیل کودکان نیز می شوند.

در همین راستا، صندوق کودکان ملل متحد ـ یونیسف ـ طی بیانیه ای اعلام کرد که ظهور سنی های تندروی بوکوحرام ـ وابسته به گروه تروریستی  القاعده ـ در منطقه دریاچه چاد در غرب آفریقا موجب شده تا بیش از 600 آموزگار قربانی خشونت های آنها شده و بیش از یک هزار و 200 مرکز آموزشی این منطقه نیز به تعطیلی کشیده شود.

این صندوق در بیانیه خود افزود: بسته شدن این تعداد از مدارس، موجب شده بیش از 158 هزار و 900 دانش آموز منطقه از 8 سال گذشته تا پایان سال جاری میلادی از نعمت محیط آموزشی محروم شوند.

این بیانیه ادامه، کودکان منطقه دریاچه های چاد که شامل کشورهای نیجریه، کامرون، نیجر و چاد می شود به ویژه در نیجریه به شدت از اقدامات گروه ترویستی تکفیری بوکوحرام که با داعش نیز بعیت کرده اند آسیب دیده و وحشت زده هستند.

براساس این بیانیه، کودکان و در واقع دانش آموزان در عین حال به سبب عدم برخورداری از امنیت جانی، بطور خاص در معرض آسیب های جدی ناشی از حملات مسلحانه، بمبگذاری ها و نیز آدم ربایی های این سنی های تندرو نیز قرار دارند.

این گروه از سنی های تندرو، حملات تروریستی خود را در سال 2009 از نیجریه آغاز کرده و آن ها را به کشورهای اطراف گسترش داد.

سنی های تندروی بوکوحرام حملات خود را اغلب بر مناطق روستایی و کشاورزی در این منطقه به ویژه در شمال شرق نیجریه متمرکز کرده اند که تاکنون جان بیش از 20 هزار تن از غیر نظامیان را گرفته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا