جهان

برگزاری کمپین «درهای باز مساجد» در ویکتوریای استرالیا

مساجد مختلف ایالت ویکتوریای استرالیا، کمپین درهای باز مساجد را برگزار خواهند کرد.

 

مساجد مختلف ایالت ویکتوریای استرالیا، کمپین درهای باز مساجد را برگزار خواهند کرد.

کمیسیون تعدد فرهنگی و دفتر امور فرهنگ و همبستگی اجتماعی استرالیا، انجمنی موسوم به «روز درهای باز مساجد ایالت ویکتوریا» بنیان نهادند و در راستای اهداف خود، اولین کمپین درهای باز مساجد را در ماه آینده میلادی برگزار می نمایند.

قرار است در این کمیپن، اعضای جامعه اسلامی ایالت «ویکتوریا» تور هایی را برگزار و هدایت کنند که طی آن، شهروندان استرالیایی از بخش های مختلف مساجد بازدید کرده و نقش مساجد در جامعه استرالیا برای آنان شرح داده شود.

این کمپین در ۱۲ مسجد ایالت ویکتوریا برگزار خواهد شد.

ریاست افتخاری انجمن درهای باز مساجد ویکتوریا، ابراز امیدواری کرد که با استفاده از این فرصت پیش آمده و استقبال خوب شهروندان استرالیایی، روابط دوستانه خوبی را با آنان برقرار سازیم.

«ابراهیم دلال» ریاست افتخاری انجمن درهای باز مساجد ویکتوریا، ضمن سخنانی در باره این برنامه گفت: در این کمپین، شهروندان استرالیایی بازدیدکننده، خواهند توانست در محل نمازخانه حضور یافته و از نزدیک با نحوه عبادت مسلمانان آشنا شوند و همچنین سوالات و ابهاماتی که پیرامون اسلام و آموزه های آن دارند را پرسیده و پاسخ آن را از زبان خود مسلمانان بشوند.

شایان ذکر است، کمپین درهای باز مساجد که در سال های اخیر، به طور گسترده در مساجد و مراکز اسلامی کشورهای غربی و دیگر کشورهای غیرمسلمان برگزار می شود، نقش بسزایی در رفع سوء تفاهم ها و بنیان نهادن روابط منطقی و دوستانه میان مسلمانان و غیرمسلمانان ایفاء کرده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا