جهان

هتک حرمت صفحه‌ای از قرآن در واشنگتن

صفحه ای از قرآن مجید در آمریکا، توسط یک شخص ناشناس مورد اهانت قرار گرفت.

 

صفحه ای از قرآن مجید در آمریکا، توسط یک شخص ناشناس مورد اهانت قرار گرفت.

شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی بخش واشنگتن ـ پایتخت آمریکا ـ از دریافت نامه‌ای حاوی مطالب توهین‌آمیز و اسلام‌هراسانه و صفحه‌ای از قرآن که با نجاست مورد هتک حرمت واقع شده بود، خبر داد.

طبق گزارش این شورا بسته دریافتی از یک آدرس جعلی در ایالت «میشیگان» ارسال شده بود و شامل عکسی که «باراک اوباما» ـ رییس‌جمهور سابق آمریکا ـ در آن به شکل میمون نشان داده شده نیز بود. 

«نهاد اواد» ـ مدیر شعبه واشنگتنِ این سازمان اسلامی ـ در این باره در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: این نمونه‌ای از خشونت است که مسلمانان آمریکا و سایر اقلیت‌ها را نشانه گرفته اما چنین اعمالی هرگز مانع فعالیت ما در دفاع از حقوق شهروندی، آزادی مسلمانان و بقیه آمریکایی‌ها نخواهد شد.

این شورا از مقامات واشنگتن خواست تا این واقعه توهین‌آمیز و ۳۵ حادثه حمله به مساجد را که بعد از انتخاب ریاست‌جمهوری آمریکا اتفاق افتاده است؛ به عنوان جرم ناشی از نفرت و با انگیزه تبعیض‌ نژادی، مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش این شورا بین ماه‌های ژانویه و مارس سال گذشته ۱۹ حادثه علیه مسلمانان ثبت شده بود که امسال  و در زمان مشابه، این رقم به ۳۵ مورد رسید.

ماه گذشته میلادی نیز، این شورا از «دونالت ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، به خاطر سکوت در برابر افزایش حوادث ضد اسلامی در سراسر این کشور پهناور انتقاد کرده بود. 

مدیر این شورا در بیانیه‌ای گفته بود: رئیس جمهور، باید علیه افزایش حوادث ضد اسلامی که بخش زیادی از آن ناشی از عملکرد و سخنان دولت آمریکاست، موضع بگیرد؛ چرا که مسلمانان آمریکایی نیز حقوق برابر با دیگر شهروندان این کشور دارند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا