جهان

ضرورت حمایت از آموزش اسلام در ساعات درسی مدارس

آموزش اسلام در ساعات بعد از تعطیلی مدارس، تبعیض‌آمیز است.

 

آموزش اسلام در ساعات بعد از تعطیلی مدارس، تبعیض‌آمیز است.

رئیس جامعه مسلمانان کشور کوچک اروپایی «مالت» آموزش اسلام در ساعات بعد از تعطیلی مدارس را غیر عادلانه و تبعیض‌آمیز خواند و گفت: به نفع مردم «مالت» است که آموزش اسلام در ساعات درسی مدارس را تأیید و مورد حمایت قرار دهند.

به گزارش «ایندپندنت» محمد السادی افزود: آموزش اسلام در مدارس دولتی برای دانش‌آموزان مسلمان بر اساس حقوق تصویب شده در قانون اساسی این کشور، حق قانونی آنها است.

وی گفت: قانون اساسی مالت، آزادی عبادت و برابری میان شهروندان این کشور را تضمین و هر نوع تبعیض را بر اساس نژاد، مذهب و رنگ ممنوع کرده است که بر همین اساس دانش‌آموزان مسلمان مدارس دولتی همانند مسیحیان، حق فراگیری آموزه های دینی را دارند.

وی آموزش اسلام در ساعات بعد از تعطیلی مدارس را غیر عادلانه و تبعیض‌آمیز خواند و گفت: به نفع مردم مالت است که آموزش اسلام در ساعات درسی مدارس را تأیید و مورد حمایت قرار دهند، زیرا یک برنامه آموزشیِ مطابق با سیستم مدارس مالت می‌تواند آموزش اسلام میانه‌رو را تضمین کرده و به دور از هرگونه افراطی باشد که منجر به خشونت و نفرت می‌گردد.

السادی تأکید کرد: اگر دولت مالت آموزش اسلام را در مدارس دولتی قبول نکند، امکان دارد فردی این شکاف را با آموزش های افراطی پر کرده و باعث آسیب به تمام افراد جامعه شود.

آماری رسمی از تعداد مسلمانان در جزیره مالت در دسترس نیست، اما براساس برخی آمارهای غیر رسمی حدود ۶ هزار مسلمان در «مالت» زندگی می‌کنند و تنها مسجد این جزیره در سال ۱۹۷۸ ساخته شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا