جهان

افسران پلیس ایالت ویسکانسین آمریکا مجوز استفاده از حجاب دریافت کردند

افسران پلیس ایالت «ویسکانسین» هم مجوز استفاده از حجاب را دریافت کردند.

 

افسران پلیس ایالت «ویسکانسین» هم مجوز استفاده از حجاب را دریافت کردند.

اداره پلیس شهر مدیسونِ ایالت ویسکانسین، اخیرا تصمیم گرفته است که به افسران خود ـ چه مسلمان و چه غیرمسلمان ـ اجازه استفاده از حجاب را بدهد.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده، که هنور بسیاری از ایالات آمریکا، استفاده از حجاب را برای ماموران پلیس در هنگام انجام ماموریت غیرمجاز دانسته و یا در این باره هیچ سیاست مشخصی اتخاذ نکرده اند.

سخنگوی اداره پلیس این شهر «ویسکانسین» با تایید این خبر افزود: تصمیمی که اداره پلیس گرفته است، به طور مستقیم حجاب را مورد بحث قرار نداده؛ ولی به عنوان اصلاح لباس فرم، برای افسران زن مسلمان شاغل در این اداره، اجازه استفاده از حجاب صادر شده است.

«مارک لوییکات» در ادامه افزود: استفاده از پوشش برای سر، چه به دلیل آموزه ها و دستورات دینی باشد و چه دلیل پزشکی داشته باشد، بلامانع است و این نشانگر احترام مقامات پلیس این شهر به اعتقادات دینی کارکنان خود می باشد.

گفتنی است، ادارات پلیس شهر های نیویورک، واشنگتن، آتلانتا و سانفرانسیسکو نیز اجازه استفاده از حجاب را برای افسران مسلمان خود صادر کرده اند.

سال گذشته نیز «کانادا» و «اسکاتلند» نیز قانونی را تصویب کردند که طی آن، بانوان مسلمان شاغل در اداره پلیس این دو کشور، اجازه استفاده از یونیفرم های حجاب دار را دریافت کردند.

این در حالی است که برخی شهرهای آمریکا مثل میلواکی، همچنان نتوانسته اند هیچ قانون یا سیاست مشخصی را در اینباره اتخاذ نمایند

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا