جهان

حمله انتحاری به مسجد «مایدوگوری» نیجریه

حملات تروریستی سنی های تندرو در نیجریه ادامه دارد.

 

حملات تروریستی سنی های تندرو در نیجریه ادامه دارد.

در پی حمله انتحاری به مسجدی در منطقه «جیداری پولو» چند تن از نمازگزاران به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.

«ویکتور ایزوکو» ـ سخنگوی پلیس ایالت مایدوگوری ـ در باره این حمله تروریستی گفت: این حمله توسط دو دختربچه ۱۰ و ۱۳ ساله که توسط تروریست ها شست و شوی مغزی داده شده بودند صورت گرفت.

وی افزود: این دو دختر بچه می خواستند وارد مسجد روستای «جودوموری» بشوند، ولی وقتی از ورد آنها جلوگیری می شود، یکی از آنها کمربند انحاری خود را منفجر می نماید که در پی آن دو تن از نمازگزاران به شهادت رسیده و پنج نفر به شدت مجروح شدند.

به گفته مقام پلیس، انتحاری دوم نیز در پی این انفجار، به هلاکت رسیده است.

در سال ۲۰۱۵ حمله انتحاری مشابهی در ماه اکتبر در این منطقه اتفاق افتاد که طی آن ده ها تن جان خود را از دست داده و یا مجروح شدند.

هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده نگرفته است، ولی به طور معمول این گونه اقدامات تروریستی توسط سنی های تندرویِ وابسته به بوکوحرام در نیجریه انجام می گیرد.

سنی های تندروی بوکوحرام، از سال ۲۰۰۹ تاکنون دست کم جان ۲۰ هزار نفر را گرفته و بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را آواره کرده اند.

گرچه ارتش نیجریه و قوای منطقه‌ای در عملیات ضد تروریستی خود مناطق وسیعی را از اشغال این گروه تروریستی خارج کرده‌اند، اما بوکوحرام، همچنان به حمله‌هایش ادامه می‌دهد و تهدیدی برای غیرنظامیان است.

به گفته نیروهای امنیتی محلی، سنی های تندروی وابسته به «بوکوحرام» اخیرا حمله های انتحاری خود را در داخل «مایدوگوری» ازایش داده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا