جهان

تخریب یک مسجد تاریخی توسط ارتش میانمار

یک مسجد تاریخی در میانمار توسط بولدوزرهای ارتش این کشور به طور کامل تخریب شد.

 

یک مسجد تاریخی در میانمار توسط بولدوزرهای ارتش این کشور به طور کامل تخریب شد.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای ارتش میانمار از یکی از گردان‌های مجاور به منطقه «بوتینگ» وارد شده و با استفاده از بولدوزر این مسجد را  با خاک یکسان کردند.

این مسجد تاریخی که قدمت آن به پیش از اشغال برمه توسط انگلستان می‌رسید، در قلب روستای «لاوی دک» در شهرستان بوتینگ در میانمار واقع شده بود و تا اواسط 1990 در مرکز بازار بوتولی قرار داشت، اما در همان سال‌ها و با آغاز روند نسل‌کشی مسلمانان در میانمار، توسط مقامات این کشور تعطیل شد. 

به گفته مسلمانان این منطقه، در آن زمان دولت میانمار صدها مسجد را در سرتاسر ایالت «آراکان» با هدف کاهش یا از یاد بردن نمادهای تاریخی و میراث مسلمانان این منطقه، مهر و موم نموده و تعطیل کرد که با طی این روند در سال 2012 تقریبا تمامی مساجد این ایالت تعطیل شدند.

هم‌اکنون نیز درحالی که جامعه بین المللی اسناد و شواهد قدرتمندی مبنی بر جرایم ضدانسانی علیه مسلمانان روهینگیا جمع آوری کرده‌، حکومت «میانمار» حاضر به پذیرش نقض حقوق مسلمانان نبوده و دولت «آنگ سانگ سوچی» و دولت ایالتی، بدون توجه به سازمان‌های حقوق بشری و خواسته‌های بین‌المللی، همچنان به تخریب اموال مسلمانان و زیرساخت‌های مذهبی آنان ادامه می‌دهند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا