جهان

دیدار چهار تن از علمای شیعه انگلیسی با پاپ فرانسیس

چهار تن از علمای شیعه بریتانیا، با «پاپ فرانسیس» دیدار کردند.

 

چهار تن از علمای شیعه بریتانیا، با «پاپ فرانسیس» دیدار کردند.

چهار تن از علما و روحانیون شیعه مقیم بریتانیا با سفر به واتیکان، با «پاپ فرانسیس» رهبر مسیحیان کاتولیک جهان، دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که حجج الاسلام «محمد شهید رضا» «علی رضا رضوی» «سید علی عباس رضوی» و «شیخ ابراهیم مقرع» حضور داشتند،، در باره مسائل مختلف روز جهان بحث و تبادل نظر شد.

»حجت الاسلام محمدشهید رضا» با تاریخی خواندن این دیدار، اظهار داشت: شخصیت های دینی حاضر در این دیدار، به این مهم دست یافتند که باید با یکدیگر دیدار داشته و پیام آوران صبح و اتحاد باشند.

در این دیدار، اسقف اعظمِ «وست‌مینستر» نیز حضور داشت و هدف از این دیدار را کمک به روحانیون و مبلغین مسیحی ،در مقابله با خشونت هایی که به نام خدا و اسلام صورت می پذیرد، اعلام کرد.

کاردینال «وینسنت نیکلسون» در ادامه خاطرنشان کرد: صدای اتحاد و وحدت صدایی است که باید شنیده شود و در مقابلِ صدای دشمنانی که سعی دارند اسلام و مسلمانان را در انگلستان، خارجی و بیگانه جلوه دهند، باید ایستادگی کرد.

پاپ فرانسیس نیز در این دیدار بر لزوم دیدارهای مشترک میان رهبران اسلام و مسیحیت تاکید و آن را برای آینده بشریت ضروری خواند.

«حجت الاسلام سید علی عباس رضوی» نیز با سازنده خواندن این دیدار گفت: این دیدار، امید را برای همه و بدون در نظر داشتن دین افراد، زنده کرد. برخی به دنبال آن هستند تا مردم را بر اساس دین، شرقی غربی بودن و دیگر فاکتورها از یکدیگر جدا کنند، درحالی که انسانیت و هم زیستی مسالمت آمیز در این میان داری اهمیت فراوانی است.

گفتنی است، طبق برنامه اولیه، قرار بود این دیدار در ماه گذشته میلادی صورت گیرد، ولی با وقوع حمله تروریستی در «وست مینسترِ» شهر لندن، این دیدار به تعویق افتاد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا