جهان

شورای امنیت امروزحمله شیمیایی ادلب را بررسی می کند

نماینده آمریکا در سازمان ملل از تصمیم شورای امنیت برای برگزاری جلسه فوق العاده در رابطه با حمله شیمیایی به یکی از شهرهای شمال غرب سوریه خبر داد.

 

نماینده آمریکا در سازمان ملل از تصمیم شورای امنیت برای برگزاری جلسه فوق العاده در رابطه با حمله شیمیایی به یکی از شهرهای شمال غرب سوریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک «نیکی هیلی»، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد شامگاه ـ سه شنبه ـ در پایان جلسه کاری شورای امنیت، اعلام کرد که این شورا امروز ـ چهارشنبه ـ جلسه فوق العاده ای تشکیل می دهد تا به بررسی حمله شیمیایی به شهر «خان شیخون» در حومه جنوب غربی استان مرزی «ادلب» در شمال غرب سوریه بپردازد.

بر اساس این گزارش، نماینده آمریکا در سازمان ملل در این باره تاکید کرد که جلسه امروز شورای امنیت ساعت ۱۴ به وقت گرینویچ برگزار خواهد شد.

این در حالی است که پیشتر دیپلمات های آگاه در سازمان ملل اعلام کرده بودند که فرانسه، بریتانیا و سوئد درخواست رسمی برگزاری جلسه فوق العاده شورای امنیت در رابطه با حمله شیمیایی اخیر در استان ادلب را به «هیلی» به عنوان نماینده آمریکا در این شورا ارائه داده اند چرا که کشور آمریکا، ریاست دوره ای شورای امنیت را در ماه جاری میلادی بر عهده دارد.

شایان ذکر است، در حالی که حامیان گروه های تروریستی و سنی های تندرو مدعی شده اند که نتیجه بمباران شهر «خان شیخون» با سلاح شیمیایی، نزدیک به ۱۰۰ غیر نظامی جان خود را از دست دادند و نزدیک به ۴۰۰ تن دیگر نیز مجروح شده اند، ارتش سوریه هر گونه دخالت در این حمله را تکذیب کرده و اعلام نموده است که اساسا سلاح شیمیایی در «خان شیخون» و شهرهای دیگر نداشته و تمامی سلاح های شیمیایی این کشور با نظارت مستقیم سازمان ملل منهدم شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا